صفیر گیلان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: ۹۰ پروژه گردشگری در استان تکمیل‌ و آماده بهره برداری بود که به‌ علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است. شهرود امیرانتخابی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۱۵۶ پروژه گردشگری در حال اجرا با مجموع متراژ تقریبی ۱۲۲ هزار مترمربع […]

صفیر گیلان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: ۹۰ پروژه گردشگری در استان تکمیل‌ و آماده بهره برداری بود که به‌ علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است.

شهرود امیرانتخابی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۱۵۶ پروژه گردشگری در حال اجرا با مجموع متراژ تقریبی ۱۲۲ هزار مترمربع در سال ۹۹ در استان افتتاح و مورد ‌بهره ‌برداری قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: با بهره برداری از پروژه های  یادشده دو هزار شغل به ‌صورت مستقیم ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری ۲۴۶ پروژه‌ گردشگری یادشده شش هزار و ۱۰ میلیارد ریال است.
همچنین امیرانتخابی از ادامه نظارت و پایش بر تاسیسات گردشگری خبرداد و گفت: بیش از هفت هزار بازدید نظارتی بر واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری استان گیلان در سال ۹۸ انجام شده است.
وی اظهار داشت : یک هزار و ۱۷۷ مورد بازدید از مراکز اقامتی، یک هزار و ۴۵۳ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی، ۱۰۲ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی و چهار هزار و ۳۰۵ مورد نیز از خانه ‌مسافرها و سایر تأسیسات گردشگری استان بازدید به عمل آمده است.
امیرانتخابی ادامه داد: برنامه‌های بازدید به‌صورت گروهی و با همراهی و همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، بهداشت و … انجام پذیرفت و در این برنامه تمامی تأسیسات گردشگری فعال در شهرستان‌ها و واحدهای بین‌راهی تحت نظارت اداره‌کل استان درزمینهٔ بهداشت، کیفیت غذا و نحوه ارائه خدمات مطلوب به مشتریان مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به این که فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان تنها ویژه  نوروز نبوده است، تاکید کرد: در طول ایام سال به شکل مستمر از مراکز اقامتی، تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی استان بازدیدهای نظارتی انجام می شود.
امیرانتخابی با بیان اینکه این بازدیدها با هدف ارائه خدمات مطلوب و فراهم آوردن رضایت خاطر مسافران و گردشگران ورودی به استان به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد، افزود: در این رابطه ۱۵۱ مورد اخطار برای تأسیسات گردشگری استان ثبت شده است.
در حال‌حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

پی نوشت/ بر اساس گزارش ها، تا روز دوشنبه ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۲۰۹ نفر رسید.

تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.