اختصاصی/صفیر گیلان؛آئین معارفه ناصر حاج محمدی شهردار رشت عصرروز شنبه بیست و پنجم خرداد ماه با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان در سالن شهدای ناجا برگزار شد. معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز در آئین معارفه شهردار رشت با قدردانی از حضور مسئولین، مدیران استانی و شهروندان در […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛آئین معارفه ناصر حاج محمدی شهردار رشت عصرروز شنبه بیست و پنجم خرداد ماه با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان در سالن شهدای ناجا برگزار شد.

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز در آئین معارفه شهردار رشت با قدردانی از حضور مسئولین، مدیران استانی و شهروندان در مراسم فوق بیان داشت: حضور این جمع کثیر و صمیمی حاکی از وجود پشتوانه کاری و توسعه دارد.

جمالی نژاد تصریح کرد: اگر بخواهد در شهری تمام پتانسیل های نهفته برای توسعه شهر آماده شود بایستی تشکیل یک مثلث داد و مدیر شهر نقش محوری در این مثلث خواهد داشت.

وی با خطاب به شهردار منتخب شهر رشت گفت: اگر قرار است رشت شهر غیور مردان و نخبگان ایران به جایگاه اصلی خود برگردد و به عنوان شهر خلاق در بسیاری از زمینه های دیگر مطرح گردد، نیازمند تعامل نزدیک شهردار با شهروندان، مدیران و از همه مهمتر حاکمیت است.

 معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر جلوگیری از ایجاد دیوار بی اعتمادی بین دستگاههای عمومی و مردم بیان داشت: اعتماد سازی اولین کار مجموعه مدیریت شهری است. و نقش شهردار در جذب این اعتماد بسیار پررنگ است.

جمالی نژاد یاد آور شد: در دفاع مقدس هم بسیاری از ظرفیتها و زیرساختها وجود نداشت، اما اعتماد مردم را داشتیم و این در حالی است که امروز بسیاری از ظرفیتها را داریم اما متاسفانه اعتماد بسیار کم شده است، بنابراین اولین گام برای حضور سرمایه گذاری و توسعه اعتماد سازی است.

 وی رشت را مهد نخبگان دانست و بیان داشت: استفاده از افراد فهیم، مشاهیر علمی و اقتصادی در راستای بالا بردن سطح مشارکت و تقویت شرکت های دانش بنیان، برون سپاری فعالیتها، ارتقای سطح تحصیلات همکاران، توجه اساسی به تخصص پرسنل گام دیگر توسعه است.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ارتباط و مناسبات بین شورا و شهرداری را رأس دوم مثلث توسعه خواند و افزود: اگر این ارتباط ایجاد نگردد خدای نکرده بی اعتمادی عمومی ایجاد خواهد شد.

جمالی نژاد حفظ مناسبات شهرداری با حاکمیت را رأس سوم مثلث فوق دانست و گفت: مناسبات و ارتباط شهرداری با حاکمیت در توسعه شهری بسیار مثمر خواهد بود، اگر خدای نکرده این تعامل نباشد شهرداری با شکست مواجه خواهد شد.

 شهردار رشت  شهردار رشت