به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار ، اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۷۸۵ زائر خارجی اربعین کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شده و به کربلای معلی اعزام شدند. وی افزود: از این تعداد زائر خارجی ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه مینی بوس […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار ، اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۷۸۵ زائر خارجی اربعین کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شده و به کربلای معلی اعزام شدند.

وی افزود: از این تعداد زائر خارجی ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه مینی بوس و ۱۰۳ دستگاه سواری وارد مرز آستارا شده و با همین وسائط نقلیه به مرز شلمچه عزیمت کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در سالجاری یک هزار و ۴۳۸ نفر زوار پیاده از کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه پس از ورود به مرز آستارا با ۳۳ دستگاه اتوبوس عازم مرز شلمچه شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸ هزار و ۷۲۳ زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به کربلای معلی مشرف شدند که بررسی آمار زائرین خارجی اعزامی امسال و مقایسه آن با سال گذشته نشان از رشد ۳۵ درصدی اعزام امسال بوده است.

نازک کار، با اشاره به اعزام ۷ هزار و ۴۸۵ نفر زائر گیلانی به مرز مهران، یادآور شد: در مجموع ۱۹ هزار و ۳۶۰ زائر اربعین حسینی گیلانی و خارجی با ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان در قالب ۲۴۷ دستگاه اعزام شدند.