به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی دراین  دیدار با ابراز خرسندی از انتخاب گیلان برای سرمایه گذاری در بخش پلاسمای خون گفت : باتوجه به وجود شرکت‌های دانش بنیان و زمینه‌های دانش فناورانه در این استان قطعاً هیچگونه مانعی در اجرای این پروژه‌ی با اهمیت وجود ندارد. استاندار گیلان  تصریح کرد : گیلان […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی دراین  دیدار با ابراز خرسندی از انتخاب گیلان برای سرمایه گذاری در بخش پلاسمای خون گفت : باتوجه به وجود شرکت‌های دانش بنیان و زمینه‌های دانش فناورانه در این استان قطعاً هیچگونه مانعی در اجرای این پروژه‌ی با اهمیت وجود ندارد.

استاندار گیلان  تصریح کرد : گیلان جزء ۵ استان برتر تولید دارو در کشور محسوب می‌شود و زیر ساخت‌های آب، برق و نیروی انسانی تحصیل کرده در این مسیر بسیار موثر است.

وی  با اشاره به اعلام آمادگی شرکت آلمانی با حجم سرمایه گذاری حدود ۲۲۰ میلیون یورویی گفت : امیدواریم باتوجه به گستردگی این پروژه از حمایت‌های صندوق توسعه‌ی ملی نیز بتوانیم بهره‌مند شویم.

در این دیدار آقای شولتز  سرمایه گذار آلمانی ساخت پروژه‌ی پالایشگاه پلاسمای خون با بیان اینکه وجود مراکزی همچون سازمان انتقال خون و نیز مرکز پلاسمای ایران در دنیا زبانزد است گفت : هیچ سمینار و همایشی در سطح دنیا بدون طرح مدل خون ایران برگزار نمی‌شود.

وی کشور ایران و بویژه استان گیلان را مستعدترین منطقه برای اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود : باتوجه به سابقه‌ی بیش از ۲۵ ساله‌ی همکاری با ایران در صنعت پلاسما و جمع‌آوری خون آمادگی لازم در این بخش را شاهد هستم.

سرمایه گذار آلمانی وجود دانش، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این بخش در ایران را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت : از انتقال چنین تکنولوژیی به کشور ایران بسیار خرسند هستم.

وی افزود : در این مسیر نیازمند همکاری تمامی مجموعه‌های مرتبط با این پروژه پیچیده هستیم که ۴۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی وجود آب، انرژی و نیروی انسانی خبره در استان گیلان را ۳ عنصر اساسی در انتخاب این استان برای اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت : با تجربه‌ی کافی که در تولید فرآورده‌های خونی و پلاسما داریم و حمایتی که از سوی مسئولین استان و کشور شاهد هستیم قطعاً مانعی در اجرای این پروژه وجود نخواهد داشت.

گفتنی است پلاسما مایعی است که ۵۵ درصد خون را تشکیل می‌دهد و می تواند به عنوان ماده اولیه در صنعت پلاسما برای تولید داروهای مختلفی از جمله فاکتورهای خونی و داروهایی مانند آلبومین ایمونوگلوبین،فاکتور ۸ و۹ مورد استفاده قرار گیرد که جزو داروهای گرانقیمت و با ارزشی هستند که برای درمان بیماری‌های مختلفی از جمله بیماریهای خونی، هموفیلی ،سوختگی و نقص سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد.