فرمانده انتظامی گیلان، گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون به منظور جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، ۷۴ هزار و ۵۶۲ خودرو به علت عدم رعایت ترددهای غیرضروری شبانه و ۱۴۹ دستگاه وسیله نقلیه نیز به دلیل ورود و خروج از شهرهای نارنجی کرونایی جریمه شدند.

صفیر گیلان،سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد طرح نوروزی پلیس استان با بیان اینکه در سال‌جاری میزان تردد به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رفع محدودیت‌های ترافیکی‌، استان گیلان رتبه اول رشد گردشگری درسطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی به برنامه‌ریزی مناسب، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و آماده باش پلیس در طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: علیرغم افزایش چشمگیر تردد در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، شاهد کاهش ۹ درصدی قربانیان تصادفات جاده‌ای در گیلان بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان گیلان از برخورد پلیس با ۱۲ هزار و ۳۲۷ خودرو متخلف درون شهری خبر داد و گفت: ۱۲۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در جاده‌های گیلان توقیف و بیش از ۴۱ هزار خودرو نیز به علت حرکات مخاطره آمیز اعمال قانون شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۴۷۷ دستگاه وسیله نقلیه به علت دستور قضایی توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و روانه پارکینگ شد، تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون به منظور جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، ۷۴ هزار و ۵۶۲ خودرو به علت عدم رعایت ترددهای غیرضروری شبانه و ۱۴۹ دستگاه وسیله نقلیه نیز به دلیل ورود و خروج به شهرهای نارنجی کرونایی جریمه شدند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای امنیت اجتماعی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۹۹ دستگاه خودرو هنجارشکن توقیف و برای ۱۲ هزار و ۶۸۴ راننده متخلف پیامک هشداری ارسال شده است، هنجارشکنی، حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز و دور دور خودروها را از جمله مصادیق تضییع حقوق شهروندی قلمداد کرد.

وی برخورد با تورهای گردشگری فاقد مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی و اردوهای گردشگری را از فعالیت‌های دیگر نیروی انتظامی برای ساماندهی تورهای گردشگری اعلام کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز از تردد ۵ گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب ۵ دستگاه مینی بوس و ۶ دستگاه خودرو شامل ۱۱۷ نفر در استان گیلان جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از بازدید محسوس و نامحسوس، ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد صنفی و اماکن عمومی دیگر از قبیل هتل‌ها، مهمانپذیرها، پایانه‌ها و تالارها در این مدت خبر داد و بیان کرد: در این راستا با پلمب ۷۱ واحد صنفی متخلف، برای هزار و ۱۳۶ واحد صنفی اخطار پلمب صادر و ضمن اخذ تعهد از هزار و ۴۰۷ واحد صنفی به ۵ هزار و ۶۸۷ واحد نیز تذکر داده شده است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان تامین امنیت گردشگران و مسافران و همچنین حراست از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی را از اولویت‌های نیروی انتظامی قلمداد کرد و گفت: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر در دستورکار پلیس استان قرار دارد.