به گزارش صفیر گیلان؛ عصر روز گذشته و همزمان با نخستین روز از طلیعه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور دکتر کلانتری؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور  و دکتر سالاری استاندار گیلان و حضور در شهرک صنعتی سفیدرود رشت و افتتاح چند پروژه صنعتی رشت، به شهرستان های […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ عصر روز گذشته و همزمان با نخستین روز از طلیعه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور دکتر کلانتری؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور  و دکتر سالاری استاندار گیلان و حضور در شهرک صنعتی سفیدرود رشت و افتتاح چند پروژه صنعتی رشت، به شهرستان های صومعه سرا و آستانه اشرفیه سفر کرد و برخی از پروژه های زیست محیطی آن مناطق را افتتاح کرد.

 استاندار گیلان و معاون رئیس جمهور ابتدا با حضور در مرکز شهر رشت، از رودخانه زرجوب بازدید کرده و ضمن بررسی موانع و مشکلات رودخانه های زرجوب و گوهررود، در خصوص رفع معضلات، تصمیمات لازم را اتخاذ کردند. همچنین در ادامه حضور در شهرستان رشت در شهرک صنعتی سفیدرود؛ فاز دوم طرح توسعه تولید انواع مفتول سیمی شرکت گیل راد شمال با سرمایه گذاری ۳۹۰ میلیارد ریال با ظرفیت تولید سالانه ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن و اشتغالزایی ۱۳۲ نفر به بهره برداری رسید. واحد فیلتراسیون دود کوره ریفاینینگ با استفاده از تکنولوژی اکسیداسیون حرارتی و تصفیه شیمیایی این شرکت نیز با سرمایه گذاری ارزی ۷۹۰ هزار یورویی و ۵۵ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریالی افتتاح شد.

همچنین شرکت پروتئینی قطب درخشان با قطعه بندی و بسته بندی سالانه ۵ هزار تن مرغ با نام تجاری سهیل، سرمایه گذاری ۲۸۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۰ نفر هم به بهره برداری رسید.

در ادامه و در سفر به شهرستان صومعه سرا از پروژه احیای پناهگاه حیات وحش سلکه بازدید به عمل آمد.

استاندار گیلان و معاون رئیس جمهور با سفر به شهرستان آستانه اشرفیه و حضور در ساختمان جدید الاحداث اداره محیط زیست آستانه اشرفیه، ضمن افتتاح پروژه مذکور، بطور همزمان پروژه اداره پارک ملی بوجاق در این شهرستان، پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان های امیرالمومنین (ع) رشت، ۳۱ خرداد منجیل و شهید انصاری رودسر و پروژه سیستم جدید تصفیه فاضلاب خانگی به روش نصب در محل  در روستای مبارک آباد را نیز افتتاح کردند.

IMG_0647 IMG_0752 IMG_0797 IMG_0813 IMG_0707 IMG_0699 IMG_0822 IMG_0854 IMG_0865_0 IMG_0680 IMG_0676 IMG_0789 IMG_0869IMG_0909 IMG_0895 IMG_0903 IMG_0898 IMG_0882 IMG_0924 IMG_0918