صفیر گیلان ،به نقل از خبرگزاری فارس از شفت ،باگذشت بیش از یک دهه از آغاز احداث پارک شهر احمدسرگوراب، نهایی شدن عملیات عمرانی و گلایه مردم و اعضای شورای شهر نسبت به آن، مسؤولین شهری افتتاح آن را مدت‌ها است که به تعویق می‌اندازند. «چرا پارک شهر آماده احمدسرگوراب افتتاح نمی‌شود؟» یکی از عناوینی […]

صفیر گیلان ،به نقل از خبرگزاری فارس از شفت ،باگذشت بیش از یک دهه از آغاز احداث پارک شهر احمدسرگوراب، نهایی شدن عملیات عمرانی و گلایه مردم و اعضای شورای شهر نسبت به آن، مسؤولین شهری افتتاح آن را مدت‌ها است که به تعویق می‌اندازند.

«چرا پارک شهر آماده احمدسرگوراب افتتاح نمی‌شود؟» یکی از عناوینی بود که توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده است که «حدود ۱۵ سال است که از آغاز احداث پارک شهر احمدسرگوراب شفت می‌گذرد اما بااینکه طی سه چهار سال اخیر این پارک تقریباً آماده‌شده، شهرداری درب پارک را قفل‌زده و مانع از ورود شهروندان به آن می‌شود و آن را افتتاح نمی‌کند.»

افتتاح پارک شهر احمد سر گوراب شفت در ۲۲ خرداد

شهردار احمدسرگوراب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه قرار بود هم‌زمان با عید فطر این پروژه افتتاح شود، اظهار کرد: به دلیل تقارن ایام رحلت امام (ره) و سالروز قیام پانزده خرداد پس از مشورت با رئیس شورای و جمعی از بزرگان شهر به این نتیجه رسیدیم که مراسم افتتاح این پروژه به ۲۲ خرداد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء موکول شود.

رضا نیکویی با تأکید بر اینکه حفظشان و منزلت امام راحل باید همواره موردتوجه باشد، افزود: با توجه به اینکه چهره شهر به دلیل ایام ارتحال امام (ره) و قیام پانزده خرداد سیاه‌پوش بود برگزاری مراسم افتتاح این پروژه را به هفته آینده زمان برنامه‌ریزی‌شده موکول کردیم.

وی به برگزاری جشن گلاب‌گیری در روستای گیلده شفت هم‌زمان با افتتاح پارک شهر احمدسرگوراب اشاره کرد و گفت: طی هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است همای یکی از چهره‌های مطرح و شناخته‌شده عرصه موسیقی نیز در مراسم افتتاح پروژه پارک شهر احمد سر گوراب شفت به اجرای برنامه بپردازد.

شهردار احمدسر گوراب با بیان اینکه برگزاری مراسم افتتاح این پروژه یک روز پس از ایام ارتحال امام و در شرایطی که قرار بود با جشن و شادی همراه باشد موجبات سوءاستفاده برخی از افراد را فراهم می‌کرد، تصریح کرد: معتقدیم برگزاری مراسم افتتاح در روز عید فطر و یک روز پس از سالگرد ارتحال امام می‌توانست موجب سوءاستفاده برخی از افراد که خیر و صلاحی را نمی‌خواهند، فراهم کند و ازاین‌رو پس از مشورت و موافقت رئیس شورا و برخی از بزرگان افتتاح پروژه پارک شهر احمدسرگوراب را به ۲۲ خرداد موکول کردیم.

افتتاح پارک شهر احمدسرگوراب دغدغه بیش از یک دهه‌ای شهروندان

عضو شورای اسلامی شهر احمدسرگوراب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه بهره‌برداری از پارک ملت دغدغه یک دهه شهروندان است، اظهار کرد: پارک شهر احمد سرگوراب طبق مصوبه قرار بود در ۱۶ خرداد افتتاح شود درحالی‌که ارتحال امام ۱۴ خرداد است.

میثاق رحیمی با بیان اینکه ما شورای مردم در شهر هستیم نه شورای عده‌ای خاص افزود: مردم به ما اعتماد کرده‌اند و ما را تصمیم سازان و تصمیم گیران شهر انتخاب کرده‌اند تا مطالباتشان را دنبال کرده و به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به پراهمیت بودن پارک شهر احمدسرگوراب گفت: این پارک از طرفی در زمره خدمات عمومی شهروندان است و از طرفی دیگر محلی برای استفاده از گردشگران محسوب می‌شود و به توسعه شهر کمک می‌کند.

این عضو شورای شهر احمدسرگوراب با اشاره به مطالب به‌حق دیگر شهروندان این شهر خاطرنشان کرد: آسفالت و روکش آسفالت معابر شهری احمد سرگوراب از دیگر مطالبات شهروندان و مصوبه شورای شهر بوده که متأسفانه شهرداری تاکنون نسبت به آن‌ها بی‌توجه بوده است.

رحیمی با تأکید بر اینکه شهردار احمدسرگوراب باید پاسخ سؤالات بنده که دغدغه مردم است را بدهد، تصریح کرد: شهردار احمدسرگوراب از یک سرمایه‌گذار بدون پروانه با ارائه خدماتی نظیر دادن بیل مکانیکی برای کندن پی بنا و واریز وجهی به یکی از حساب‌ها همکاری‌هایی داشته که باید در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهد.

وی خدمت به مردم را شیرین‌ترین و مخلص‌ترین عبادات برشمرد و بیان کرد: ما مسلمان هستیم و به خدمت به هم نوع عشق می‌ورزیم و اعتقادداریم فردای قیامت مورد سؤال قرار خواهیم گرفت و ازاین‌رو همه مسؤولین را به خدمت خالصانه به مردم دعوت می‌کنم چون باید ما در قبال مردم و خدای آن‌ها پاسخ دهیم.

افتتاح پارک شهر احمدسرگوراب در ۱۶ خرداد از پیشنهادات شهردار بود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر احمدسرگوراب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از عدم اجرای مصوبه شورا در خصوص پارک ملت شهر احمدسرگوراب اظهار کرد: در جلسه مشترک ۱۵ اردیبهشت امسال شورا با شهردار احمدسرگوراب مقرر شد تا تنها پارک شهر احمدسرگوراب در ۱۶ خرداد افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

سید مجتبی بالود با بیان اینکه افتتاح پارک ملت شهر احمدسرگوراب قرار بود در روز ملی شوراهای امسال افتتاح شود، افزود: بنده در تاریخ ۱۱ اسفند سال گذشته در قالب طرح چند سؤال از شهردار در خصوص دلیل عدم افتتاح پارک نیز سؤال کردم که وی در پاسخ کتبی به من اعلام کرد؛ پارک آماده بهره‌برداری است و با اصرار اعضای شورای شهر افتتاح آن به‌روز شوراهای امسال موکول شده است.

وی با تأکید بر اینکه داشتن پارک برای یک شهر حدود ۳۰۰۰ نفری از حداقل‌های توسعه است، گفت: این پارک بالغ‌بر یک دهه است که عملیات احداث آن آغازشده و باید پیش‌تر افتتاح و مورد بهره‌برداری شهروندان قرار می‌گرفت.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر احمدسرگوراب با بیان اینکه افتتاح پارک در تاریخ ۱۶ خرداد از پیشنهاد شخص شهردار بوده، خاطرنشان کرد: اعضای شورا در جلسه مشترک به شهردار متذکر شده بودند که اگر امکان افتتاح در تاریخ مذکور وجود ندارد از شتاب بی‌مورد پرهیزکرده و به شهروندان تاریخ افتتاح قطعی اعلام کند و بر انتظارات خاتمه دهد.

بالود با بیان اینکه تا تاریخ ۱۱ خرداد بنده از تعویق افتتاح پارک شهر بی‌اطلاع بودم، تصریح کرد: شهردار احمدسرگوراب با اعضا صادق نیست و به برخی از اعضای شورای شهر اطلاعات ناقص و بعضاً غیرواقع می‌دهد تا اعتمادشان نزد شهروندان مخدوش شود به‌طوری‌که در روز ۱۱ خرداد با مراجعه یکی از شهروندان به شهرداری و سؤال از من در خصوص زمان افتتاح و اظهارات بنده مبنی بر اینکه این پارک در ۱۶ خرداد افتتاح می‌شود از زبان کارمندان شهرداری خطاب به من متوجه شدم که زمان افتتاح پارک تعویق افتاده است.

این عضو شورای شهر احمدسرگوراب با اشاره به اینکه شهردار مدعی است که به دلیل ایام ارتحال امام خمینی زمان افتتاح پارک را به تعویق انداخته، بیان کرد: همه ما به امام و رهبری عظیم الاشان ارادت داریم و منویاتشان را چراغ راهمان می‌دانیم اما به نظر می‌رسد دلیل برهم خوردن مراسم افتتاح پارک این نیست.

به گزارش فارس، شهردار احمدسرگوراب در نخستین پیگیری این رسانه در خصوص دلیل عدم افتتاح پارک شهر مطرح کرده بود که بخش‌هایی از این پارک ناقص مانده و ابتدا قرار بود این پارک در ماه مبارک رمضان افتتاح شود اما علیرغم نواقص موجود و به دلیل روزه‌دار بودن شهروندان و عدم پذیرایی از آن‌ها در ماه مبارک رمضان، زمان افتتاح پارک شهر را به‌روز عید فطر موکول کرده‌ایم.