اختصاصی/صفیر گیلان؛علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در همایش تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان شفت که با حضور فرماندار ،نماینده و تعاونگران در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل ، شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، مدافع حرم و تسلیت ایام محرم و […]

 اختصاصی/صفیر گیلان؛علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در همایش تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان شفت که با حضور فرماندار ،نماینده و تعاونگران در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل ، شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، مدافع حرم و تسلیت ایام محرم و تبریک هفته تعاون و تشکر از برگزاری همایش تجلیل هفته تعاون که اولین بار در شهرستان شفت برگزار گردید افزود: هدف ما در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ارائه خدمات مناسب به مردم می باشد.

علیزاده با اشاره به اینکه روز گذشته از۲۵ تعاونی برتر گیلان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زارع استاندار گیلان تجلیل به عمل آمد گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تجلیل از تعاونی های بیشتر را در برنامه تجلیل داشته باشیم.

وی همچنین در بخشی دیگر از گفتمان خود  برای برون رفت از مشکلات در شرایط اقتصادی به گفتمان مقام معظم رهبری که فرموده اند تعاون چشمه جوشان اشتغال است اشاره و افزود: ، باید نگاه تعاونگرانه وجود داشته باشد زیرا نگاه بخش تعاون ، نگاه به درون است یعنی نگاهی به داشته ها واستفاده بهینه از آنها در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد مقاومتی است.

علیزاده از شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی نیز یاد کرد و افزود : جهت فراهم نمودن فضای اقتصادی و عمرانی مطلوب می توان با کمک مردم  و مشارکت آنها که باید نیم درصد از جمعیت شهرستان عضو این شرکت تعاونی شود ، کلیه پروژه ها را به دور از هرگونه تشریفات و بدون برگزاری مناقصات و مزایدات دستگاههای دولتی که قانونگذار پیش بینی نموده انجام داد .

ایشان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ دو شرکت تعاونی توسعه  و عمران در شهرستانهای سیاهکل و تالش تشکیل و در سال ۹۷ این رقم به هفت شرکت تعاونی توسعه  و عمران افزایش یافت گفت: تمام تلاش ما این است بتوانیم شرایطی مهیا نماییم که تمامی شهرستان ها از این فرصت بهره مند شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد : ما امسال در هفته تعاون ۱۲ طرح تعاونی باسرمایه ای بالغ بر۲۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح نمودیم که ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط دولت و بانک های عامل  و۲۰ میلیارد تومان مابقی توسط بخش خصوصی جهت کمک به چرخه تولید سرمایه گذاری شد که این حجم از سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در ادوار گذشته کم نظیر است. در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی انحصارا در بخش تعاون  ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاونی ها قرارداده شده است  و ۲۹۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سطح استان گیلان به مردم پرداخت شده است که منجر به اشتغال و حضور روستاییان در عرصه استانی و کشوری می باشد.

علیزاده  گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای بخش تعاون استان به شرح ذیل ارائه داد:

۲۵۰۰ شرکت تعاونی فعال با ۳۲۰۰۰اشتغال مستقیم ، تعداد تعاونی های دارای صادرات را ۱۷ شرکت تعاونی با ۳۲ میلیون دلار صادرات اعلام نمود که این رقم نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است . از ۱۴۵۰۰واحد مسکن مهر، ۱۲۰۰۰واحد تحویل متقاضیان داده شده است . در سال ۹۷ ،۱۲۰ تعاونی جدید با ۱۴۰۰ عضو تشکیل شده است . اولین و بزرگترین صادرکننده ماهیان خاویاری درقالب شرکت تعاونی در استان گیلان می باشد.فعالیت بزرگترین مراکز تخصصی تصویربرداری استان در قالب تعاونی نیز از دیگر دستاوردها می باشد..

وی در پایان از همه تلاشگران وعلاقه مندان در عرصه تعاون خواستند با توجه به نرخ ارز، با همکاری و آموزش کارشناسان امر، تلاش مضاعفی جهت صادرات و ارزآوری بیشتر انجام دهند.

در پایان این مراسم از ۹ تعاونی برتر ، ۶ کارآفرین برتر و ۳ کارگر نمونه تجلیل به عمل آمد.

/زلیخا صفری

علیزاده تعاون image_2019_9_5-5_8_13_62_C4k

image_2019_9_5-4_58_47_55_up1