به گزارش صفیر گیلان،آیین افتتاح چندین واحد از منازل مسکن مهر شهرستان فومن با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار و حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان و با همراهی مهندس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان برگزار شد. قاسم نژاد فرماندار شهرستان با ابراز رضایت از تکمیل این پروژه مقارن با هفته دولت، […]

به گزارش صفیر گیلان،آیین افتتاح چندین واحد از منازل مسکن مهر شهرستان فومن با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار و حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان و با همراهی مهندس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان برگزار شد.

قاسم نژاد فرماندار شهرستان با ابراز رضایت از تکمیل این پروژه مقارن با هفته دولت، افزود: تا سال گذشته، در مجموع ۴۰ واحد تحویل مردم داده شد که نشان از کم کاری قبلی داشت. لذا مشکلات مالکین و پیگیری و مراجعه مکرر آن ها، مسئولین شهرستان را بر آن داشت که نسبت به رفع مشکل و ازسرگیری روند ساخت و تحویل منازل اقدام کنند.

فرماندار شهرستان فومن با بیان این که بیش از ۱۰ جلسه به منظور احیای پروژه مسکن مهر شهرستان فومن برگزار شد و شوراهای مختلفی تشکیل و رایزنی های پیچیده و مذاکرات مستمری انجام شد، بر اعتماد خود به توان مسئول هیئت تصفیه این پروژه تاکید کرد و افزود: ماحصل این اعتماد، امروز تحویل ۳۰ واحد مسکونی به مردمی است که ۱۰ سال است در انتظار دریافت منزل خود می باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: در مجموع ۱۰۰ نفر در این پروژه ثبت نام کرده اند و انتظار می رود که ۳۰ نفر باقی مانده نیز تا پایان سال منازل خود را تحویل بگیرند و سایر مراحل شامل محوطه سازی، دیوارگذاری، آسفالت، آب رسانی، فعال سازی آسانسور و غیره به تدریج انجام شود.

علیزاده مدیر کل تعاون

علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در این مراسم افتتاحیه اعلام کرد این پروژه از سال ۱۳۸۶ در گیلان کلید زده شد و تا کنون ۱۲ هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل داده ایم و انتظار می رود ۲۵۰۰ واحد باقی مانده نیز تا پایان سال تحویل مردم داده شود.

وی با بیان این که اعتماد به مسئول هیئت تصفیه مسکن مهر موجب دعوت از وی برای ادامه کار شد، افزود: امروز تکمیل ۳۰ واحد و تحویل آنان به متقاضیان نشان از انتخاب درست مدیریت جدید دارد و مردم از مزایای این امر بهره مند می شوند.

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این آیین، با بیان این که پروژه مسکن مهر یکی از پروژه های بر زمین مانده از سال های پیش بوده، افزود: هم اکنون با تلاش و زحمات مسئولین و پیگیری مستمر، سرانجام ۳۰ واحد به مرحله تحویل به متقاضیان رسیده است.

وی با بیان این که در صورت تصدی پست در شهرستان در یک دهه پیش، اجازه نمی داد پروژه مسکن مهر در مکان فعلی خود احداث شود، افزود: پروژه های بزرگ به مثابه هویت و اِلِمان فرهنگی شهرها است و باید با ساختار و بافت تاریخی و فرهنگی شهرها سازگاری داشته باشند.

افتخاری با انتقاد از جانمایی مسکن مهر و همچنین احداث پل ورودی فومن، بی توجهی های گذشته نسبت به احداث این سازه ها را که نیمه کاره نیز رها شدند مشکلی برای این شهرستان دانست.

مهندس غلام نیا مسئول هیئت تصفیه مسکن مهر شهرستان فومن نیز با بیان این که امروز ۳۰ واحد از این منازل تحویل مالکین داده می شود، از تحویل ۳۰ واحد دیگر در آینده نزدیک به مردم خبر داد.

وی با تشکر از تلاش های انجام شده توسط فرماندار و رئیس شورای شهرسازی شهرستان فومن، بر نقش موثر مسئولین شهرستان در پیگیری مشکلات و رفع موانع پیش روی این پروژه تاکید کرد و زحمات پیمانکار این پروژه را در تکمیل آن مورد تقدیر قرار داد.

در این مراسم، معاون برنامه ریزی فرمانداری، بخشداران مرکزی و سردارجنگل، امام جمعه شهرستان، رئیس شورای شهر فومن و جمعی از روسای ادارات، مردم و همچنین اصحاب رسانه حضور داشتند.