به گزارش صفیر گیلان؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر افتتاح طرح گازرسانی به ۲۸ روستا در هفته دولت امسال اظهار داشت: با بهره مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان به ۲۰۱۵ می رسد. وی با بیان اینکه این روستاها با جمعیتی بالغ بر […]

به گزارش صفیر گیلان؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر افتتاح طرح گازرسانی به ۲۸ روستا در هفته دولت امسال اظهار داشت: با بهره مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان به ۲۰۱۵ می رسد.

وی با بیان اینکه این روستاها با جمعیتی بالغ بر ۱۳۵۰ خانوار در شهرستان های رودبار، سیاهکل، تالش، ماسال، فومن، لنگرود و رودسر قرار دارند، گفت: برای گازرسانی به این روستاها بیش از ۹۶ میلیارد ریال هزینه شده و با این افتتاح درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان به ۹۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از اجرای ۱۰۲ کیلومتر عملیات شبکه گذاری برای گازرسانی به این روستاها خبر داد و بیان نمود: با اجرای این میزان شبکه گذاری مجموع طول شبکه گاز در استان به بیش از ۲۰ هزار ۶۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

اکبر اظهار داشت: گازرسانی به بیش از ۲ هزار روستا کاری بسیار عظیم است که بحمدالله با همکاری همه سازمان ها و ادارات دولتی در استان به ثمر نشسته است و این موفقیت بزرگ زمانی نمود بیشتری می یابد که بدانیم در طول فعالیت دولت های یازده و دوازدهم بیش از ۸۲۰ روستا در استان گازدار شده و درصد بهره مندی گاز روستایی گیلان در مدت ۶ سال از ۶۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از گازرسانی به ۳۴ واحد صنعتی در سطح استان خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۲۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: شهرستان های رشت، انزلی و صومعه سرا هر کدام با ۴ واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی های هفته دولت امسال دارا می باشند و با افتتاح این طرح ها، مجموع مشترکین صنعتی گاز در استان به ۵ هزار و ۴۰۵ مشترک افزایش می یابد.

اکبر اظهار امیدواری نمود تا با رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی توسط مشترکین گیلانی، زمینه استفاده هر چه بیشتر از گاز برای مشترکین در حوزه صنعت فراهم شده و سبب رونق تولید ملی و آبادانی کشور شود

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان از برنامه ریزی این شرکت برای گازرسانی به ۹۷ روستای صعب العبور و کوهستانی دیگر در آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این روستاها درصد بهره مندی روستایی گیلان به بالای ۹۷ درصد افزایش می یابد.