به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: هشتم آذرماه سال ۱۳۶۰ یادآور آزادسازی بستان در عملیات طریق القدس است و این روز را به رزمندگان دلاور آن دوران تبریک عرض می کنم. وی به تقسیم فلسطین به دو منطقه عربی و یهودی […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: هشتم آذرماه سال ۱۳۶۰ یادآور آزادسازی بستان در عملیات طریق القدس است و این روز را به رزمندگان دلاور آن دوران تبریک عرض می کنم.
وی به تقسیم فلسطین به دو منطقه عربی و یهودی نشین توسط سازمان ملل در سال ۱۹۴۷ میلادی اشاره کرد و افزود: تاکنون سازمان ملل به درد ملت ها نخورده و ابزاری برای قدرت های سلطه جوی بین المللی است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ۱۱ آذر یادآور شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی در سال ۱۳۰۰ خورشیدی است، خاطرنشان کرد: میرزا کوچک جنگلی برای دنیای اسلام و شاید برای تمام ملت های آزاده اسوه و الگو بود.
آیت الله فلاحتی، میرزا کوچک جنگلی را روحانی متعبد و آگاه به مسائل دنیای خود دانست و بیان کرد: میرزاکوچک جنگلی روحانی متعبد حوزوی بود که به نام روحانیت برای اسلام قیام کرد اما افراد لیبرال منش درصدد تصرف شخصیت هستند.
وی به ولادت امام حسن عسکری(ع) در ۲۳۲ هجری قمری اشاره کرد و گفت: زمینه سازی برای عصر غیبت از اقدام های امام حسین عسکری(ع) بود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از مدت های طولانی تشکیل جلسه داد، خاطرنشان کرد: جلسه مذکور نوشدارو پس از مرگ سهراب است.
آیت الله فلاحتی به غفلت مسئولان نسبت به فرهنگ جامعه اشاره کرد و یادآور شد: بعضی از ناهنجاری ها در جامعه تبدیل به هنجار شده است.
وی با بیان اینکه مساله عفاف و حجاب در جامعه بیداد می کند، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر دستگاه های متولی درباره امر عفاف و حجاب کاری انجام ندادند.
امام جمعه رشت، خواستار یاری دولتمردان به مردم در امر عفاف و حجاب شد و بیان کرد: اگر در رسانه های جمعی درباره موضوع عفاف و حجاب صحبت می شد بسیار اثرگذار بود.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اعتراف یکی از مسئولان وزارت امور خارجه مبنی براینکه نتیجه و دستاورد برجام اعمال تحریم های جدید است، تصریح کرد: وزیر امور خارجه فرانسه ایران را تهدید به اجرای مکانیزم ماشه به دلیل خارج شدن از برجام کرده است.
وی به برخورد چماق و هویج اروپایی ها با ملت ایران اشاره کرد و افزود: تهدید اجرای مکانیزم ماشه یک نوع باج خواهی بین المللی است اما به نظر می رسند سیاستمداران غربی الفبای سیاست را نمی دانند و هنوز ملت ایران را نشناختند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آمریکا دوران افول موریانه ای خود را طی می کند، خاطرنشان کرد: مطرح کردن طرح جدید مذاکره از طرف آمریکا به منظور زنده نگه داشتن این کشور با تنفس مصنوعی است.
آیت الله فلاحتی، مذاکره از نگاه تحلیلگران و مردم ایران را عمل خدعه آمیز و نیرنگ عنوان کرد و گفت: از رجال سیاسی کشور تقاضا دارم به دنبال معاهده های سی.اف.تی و … نروید زیرا قدرت های استکباری تزیور می کنند و درغگو هستند.
وی به خنجر زدن اروپایی ها از پشت به ملت ایران در ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: زمانی غنی سازی هسته ای ما ۲۰ درصد بود و اکنون به ۴.۵ درصد رسیده است.
امام جمعه رشت به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس بگویند در مدت ۴ سال برای مردم حوزه انتخابیه خود چه کرده اند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نمایندگان اقدام های انجام شده برای کارآفرینی جوانان در مجلس را اعلام کنند، اظهار کرد: نمایندگان عملکرد مجلس درباره گرانی و تورم، در راستای اهداف بلند و خطوط ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری و همچنین اقدام های انجام شده در حوزه انتخابیه خود برای مردم را بیان کنند.
وی، عزل و نصب مدیران توسط نمایندگان مجلس را درد جامعه عنوان کرد و افزود: نمایندگان اقدام های انجام شده برای کنترل گرانی ها در ۲ سال اخیر را اطلاع رسانی کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حمله اراذل و اوباش حمایت شده از طرف آل سعود و رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در نجف اشرف، بیان کرد: مسئولان کشور عراق درباره حادثه مذکور از مسئولان و ملت ایران عذرخواهی کردند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: حمله کنندگان به کنسولگری نظام جمهوری اسلامی ایران در نجف، ناصبی هایی هستند که به جنگ امیرالمومنین علی(ع) آمدند.
وی به عملکرد خوب دستگاه های نظارتی برای مقابله با گرانی ها در جامعه اشاره کرد و گفت: تکرار می کنم، مواظب افزایش قیمت ها باشید و روند نظارت بر بازار را ادامه دهید.
امام جمعه رشت، خطاب به مسئولان اظهار کرد: اگر می خواهید مردم به شما چشم امید داشته باشند، هیچ امری نباید موجب افزایش قیمت ها شود.
آیت الله فلاحتی به اهمیت تشویق به عنوان یکی از راهکارهای تربیت از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: اگر تشویق در جمع صورت گیرد بسیار تاثیرگذار است.
انتهای پیام/