به گزارش صفیر گیلان؛ به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا مراسم رونمایی از پلیس دوچرخه سوار با حضور مسؤولان استانی در محل پیاده راه فرهنگی شهر رشت برگزار شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در گفتگو با خبرگزاری پلیس گفت: این کار با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان و اداره کل ورزش […]

به گزارش صفیر گیلان؛ به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا مراسم رونمایی از پلیس دوچرخه سوار با حضور مسؤولان استانی در محل پیاده راه فرهنگی شهر رشت برگزار شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در گفتگو با خبرگزاری پلیس گفت: این کار با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان و اداره کل ورزش و جوانان انجام پذیرفته و هدف از راه اندازی پلیس دوچرخه سوار افزایش سرعت و چابکی پلیس جهت حضور در صحنه تصادفات و گره‌های ترافیکی شهر می‌باشد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی استان گفت: هدف اصلی ما در این حرکت نمادین، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بوده و بنا نداریم ماموریت‌های پلیس راهور را با دوچرخه انجام بدهیم و بهره گیری آنها فقط در موارد خاص است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ۲۰ دستگاه دوچرخه در مرکز استان بکارگیری شده و در صورت موفقیت به شهرستان‌های استان تسری خواهیم داد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم دوچرخه سواران پلیس به همراه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان؛ مسیر میدان شهدای ذهاب تا گلزار شهدا را رکاب زدند.