اختصاصی/صفیر گیلان؛مراسم معارفه فاضل فاضل نیای فومنی به سمت رئیس اداره اموزش و پرورش شهرستان فومن پیش از ظهر امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ، فرماندار ، نماینده ، مسئولان و معلمان در سالن شهید بهشتی اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.  حجت الاسلام مهدی افتخاری در این مراسم […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛مراسم معارفه فاضل فاضل نیای فومنی به سمت رئیس اداره اموزش و پرورش شهرستان فومن پیش از ظهر امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ، فرماندار ، نماینده ، مسئولان و معلمان در سالن شهید بهشتی اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

 حجت الاسلام مهدی افتخاری در این مراسم معارفه آموزش و پرورش را از وزارتخانه های کلیدی در توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی خواند و گفت: این وزارتخانه نیازمند همت وافر و جدیت و پشتکار همه ی دستگاها  است.

وی نگاه به آاموزش و پرورش را نگاه شایسته و خوبی ندانست و اظهار کرد؛ امروز ۱۳ و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این وزارتخانه است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای سلامیتخصیص بودجه را برای آموزش و پرورش مناسب ندانست و افزود: امروز هم به لحاظ معیشت و هم رفا معلمان و مکانهای آموزشی وضعیت خوبی نداشته و انشاالله شان و  جایگاه معلمان بخشی عمده در مجلس و با تلاش مثمر ثمر وزارتخانه در جایگاه خوبی قرار گیرد.

افتخاری جدیت در اداره آموزش و پرورش را راس موفقیت این نهاد خواند و گفت: استفاده از  حضور افراد پر تلاش و با مدیریت قابل  جهت  ارتقای جایگاه و رسیدن به اهداف بلند نگاه اولیه و مهم به وزارت آموزش و پرورش است .

ایشان فضای اموزشی را امروز نیازمند توجه داست و گفت: مدرسه خانه دوم  ماست و فرزندان در این خانه برای رشد و توسعه  نیازمند امکانات و تجهیزات و تامین بودجه  هستند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای سلامی با بیان اینکه امروز برخی مدارس از جایگاه  خوبی برخوردار نیستند گفت: آموزش و پرورش را از نگاه سیاسی خارج و اگر چه هر حرکت در این شهرستان و نشستن و برخاستن سیاسی می شود.

افتخاری تاکید کرد:من ازجناب فاضل نیا  تقاضا دارم تا برای پیشرفت علمی و فرهنگی شهرستان از تمام فکر و گروهها استفاده کنند.

وی گفت: امروز برخی مراکز ما از حداقل امکانات برخوردار نیستند و شهرستان ما با توجه به پیشینه و داشتن فضاها امروز کمی به سمت عقبگرد می رود.

وی تصریح کرد:جناب جهان آرا ی دغدغه ها را می دانند و انشاء لله مشکلات فرهنگیان  با تدابیر ایشان و همکاری مجلس و نمایندگان رفع شود.

افتخاری اختصاص بودجه به  آموزش و پرورش را پلکان صعود این وزارتخانه خواند و گفت: برخی کشورها نگاه دقیق به آموزش و پرورش داشته و می دانند که مدیران نخبه از اینجا بر خواهند آمد .

و ی اظهار امیدواری کرد تا انشاءلله در کشور ما هم به دانش آموزان توجه و بخشی از وظایف کشور به این نخبگان محول شود.

افتخاری با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش مدیر معلم و رئیس هر کس باید کار خود را انجام دهد و نباید در کار دیگری سرک بکشیم گفت: سرک کشیدن در کار دیگران را بر خود ممنوع بدانیم.

وی افزود:امروز در حوزه  آموزش و پرورش ما مدارس شیک داریم ولی دانش اموز نداریم و ساختمانهای شیک فاقد دانش اموز است گفت: بخشی از اعتبارات در  چنین مراکزی صرف شده که بهره وری ندارد.

افتخاری در جمع فرهنگیان شهرستان فومن  گفت:من در هر مکان و فضا و در مجلس و در جلسات استان تذکر دادم که با نگاه تخصصی به مراکز آموزشی که فاقد امکانات است توجه کنند و مدیران و معلمان و معیشت انان مورد توجه باشد.

وی افزود:در مدرسه ای که رطوبت بالا  و دیوار نامناسب و فاقد امکانات بهداشتی باشد اموزگار فکرش دیگر به اموختن علم و دانش اموز نیست  گفت: اموزش و پرورش نیازمند نیروی متخصص است و سعی کنید از این نیرو ها استفاده کنید.

وی افزود: از هر کلمه من حتی کاه باشد کوه می سازند ولی جناب فاضل نیا از نیروی خوب  و کارامد بهره گرفته و نیروی ناکارامد ا کنار بگذارید.

ایشان تاکید کردند؛ امروز برخی عمدا” کار را انجام نمی دهند و در حالی که همه ی ما مسئول هستیم و باید پاسخگوی ذره دره رفتار و گفتارمان باشیم.

حجت الاسلام افتخاری افزود: برای دنیای دیگران فضای اخرتمان را خراب و تخریب نکنیم گفت: امروز جناب فاضل نیا  دانش اموزش تربیت کردند که مجری و از تلاش اموزگار تشکر میکند و این لذت بخش و ماندگار  است.

وی ابراز امیدواری کرد تا هرچه زودتر آموزش و پرورش به جایگاه حقیقی خود برسد ونیازمند  اول  پرورش و بعد اموزش هستیم .

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای سلامی  شکوفایی و رسیدن به اهداف بلند توسعه را نگاه کلان خواند و گفت: برای رسیدن به اهداف بلند نیازمند توجه به حقوق و معیشت معلم و تامین بودجه و اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش هستیم.

حجت الاسلام افتخاری امیدوار شد تا به زودی شاهد نور افشانی و شکوفایی  حوزه اموزش و پرورش در استان و شهرستان بوده و ما در این جایگاه با حضور اموزش و پرورشی ها بدرخشیم.

تنظیم// زلیخا صفری راسته کناری