به گزارش صفیر گیلان؛با ثبت سه وقف جدید در آستانه اشرفیه تعداد وقف های این شهرستان در سال جاری به چهار وقف و تعداد وقف های امسال گیلان به ۱۴ وقف افزایش یافت. حجت الاسلام علیزاده، با اشاره به ثبت دومین وقف جدید شهرستان آستانه اشرفیه در سال جاری اعلام کرد: واقفین خیراندیش، علی اکبر […]

به گزارش صفیر گیلان؛با ثبت سه وقف جدید در آستانه اشرفیه تعداد وقف های این شهرستان در سال جاری به چهار وقف و تعداد وقف های امسال گیلان به ۱۴ وقف افزایش یافت.
حجت الاسلام علیزاده، با اشاره به ثبت دومین وقف جدید شهرستان آستانه اشرفیه در سال جاری اعلام کرد: واقفین خیراندیش، علی اکبر رجبی و همسرشان فاطمه تقی پور یک باب منزل مسکونی به مساحت ۸۰ مترمربع به ارزش تقریبی هشتصد میلیون ریال واقع روستای تمچال در جاده کیاشهر را وقف کردند.
مدیرکل اوقاف گیلان افزود: نیت این وقف جهت مصرف هزینه های امور قرآنی و روضه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تعیین شده است.
وی سومین وقف آستانه اشرفیه در سال جاری را نیز مربوط به همین واقفین دانست و گفت: این واقفین خیراندیش یک قطعه زمین شالیزار به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع واقع روستای تمچال را وقف هزینه های امور قرآنی و روضه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نمودند.
علیزاده اظهار داشت: ارزش این وقف ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی در ادامه گفت: چهارمین وقف امسال آستانه اشرفیه یک باب منزل مسکونی همراه با محوطه به متراژ تقریبی ۴۰۰ متر مربع است که توسط واقف محترم حسن قنبری وقف شده است.
مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف سه میلیارد ریال است، گفت: این وقف در روستای تجنگوکه واقع شده است.
علیزاده خاطرنشان ساخت: نیت این وقف، خانه عالم برای بقعه سیدعلی(ع) روستای تجن گوکه و در اولویت بعد صرف امورات دینی و قرآنی واطعام درماه مبارک رمضان است.