به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در حاشیه ی گشایش این نمایشگاه که به همت سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان برگزار گردیده در گفتگو با خبرنگاران، این نمایشگاه را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: حضور ۶۶ واحد تولیدکننده برتر گیلان در این نمایشگاه که برخی از آنان بیش از هزار نفر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در حاشیه ی گشایش این نمایشگاه که به همت سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان برگزار گردیده در گفتگو با خبرنگاران، این نمایشگاه را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: حضور ۶۶ واحد تولیدکننده برتر گیلان در این نمایشگاه که برخی از آنان بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند و آمادگی توسعه تولید و افزایش اشتغال را دارند که مایه ی افتخار است.

وی گیلان را یکی از استان های صنعتی در دهه های گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: گیلان قطعاً استعدادهای بسیاری در حوزه صنعت داشته که در مقاطعی این ظرفیت کاهش پیدا کرده و امروز باید آن را تقویت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تقویت و احیاء برندهای شناخته شده ی گیلان که در دنیا صاحب نام بودند تأکید و تصریح کرد: در این میان بر توسعه و تقویت برندهای جدید نیز باید اهتمامی ویژه داشت.

وی با بیان اینکه تلاش واحدهای تولیدی در جهت برندسازی را در این نمایشگاه به وضوح شاهد بودیم گفت: واحدهای تولیدی برای بازاریابی محصول جدید خود راه های علمی را سپری می کنند که بسیار امیدوارکننده است.

استاندار گیلان بر لزوم حمایت و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی استان تأکید کرد و افزود: این اقدام باعث افزایش ظرفیت تولید و اشتغالزایی این واحدها می شود.

وی یکی از راهکاری مهم توسعه ی اشتغال را افزایش حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: باتوجه به حضور افراد علاقمند و متخصص در این حوزه دولت موظف به حمایت از آنان است تا این ظرفیت در مسیر اشتغالزایی برای جوانان استفاده شود.

دکتر سالاری با اشاره به مرزی بودن استان از طریق دریا و خشکی گفت: گیلان با کشورهای همسایه ی  خود مراودات بسیاری در سال های گذشته داشته و بنای ما تقویت این ارتباطات در جهت افزایش حجم صادرات است.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته در این خصوص ارتباطات خوبی انجام گرفته افزود: تجار این استان ارتباطات خوبی با همتایان خود در کشورهای همسایه دارند که این مسیر را باید تجار ادامه و تقویت کنند و دولت هم در جهت تسهیل و رفع موانع پیشرو گام های اساسی بر می دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان به بررسی و رفع موانع موجود در جهت افزایش ارتباط تجار گیلان با کشورهای دیگر در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اشاره و اظهار داشت: از ظرفیت های ملی و استانی در جهت استفاده از توانمندیهای موجود از جلمه مرزی و ساحلی بودن برای دسترسی آسان به بازارهای کشورهای همسایه بهره خواهیم گرفت.

در اولین نمایشگاه تخصصی تولیدات برتراستان گیلان که به همت سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان برگزار گردیده ۶۶ واحد صنعتی در بخش های صنایع کوچک، متوسط و بزرگ شامل صنایع (غذایی، شیمیایی، فلزی،کانی،سلولزی)، لوازم خانگی ، پوشاک ، بسته بندی ، ماشین آلات کشاورزی،دام وطیور حضور دارند.

آشنایی و شناسایی واحدهای مختلف و تولیدات آنها و نمایش آخرین دستاوردها و توانمندیهای موجود اولین نمایشگاه تولیدات برتر استان جهت ارتقا توسعه اقتصادی ، افزایش صادرات غیر نفتی و بهبود کسب و کار در بخشهای صنعت و کشاورزی استان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۳ مهر از ساعت ۱۵ الی ۲۱ به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گیلان واقع در کیلومتر ۴ جاده تهران برای بازدید علاقمندان و متخصصان این صنایع دایر می باشد.