به گزارش اختصاصی صفیر گیلان  مدیر کل اوقاف استان در سالگرد شهید جعفری با اشاره به اینکه جوانان امروز بدانند که شهداء با چه افکار بلند و متعالی باعث شکل گیری انقلاب شدند گفت: برای تداوم انقلاب و رساندن آن به مقصود نهایی امروز نیازمند چنین تفکر و اندیشه ها یی هستیم. زلیخا صفری راسته […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان  مدیر کل اوقاف استان در سالگرد شهید جعفری با اشاره به اینکه جوانان امروز بدانند که شهداء با چه افکار بلند و متعالی باعث شکل گیری انقلاب شدند گفت: برای تداوم انقلاب و رساندن آن به مقصود نهایی امروز نیازمند چنین تفکر و اندیشه ها یی هستیم.
زلیخا صفری راسته کناری /سی و هشتمین سالگرد اولین معلم شهید استان گیلان در شهرستان فومن روستای بوئین با حضور پر شور مردم و مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد درویش محب علی این روستا برگزار شد .
حجت الاسلام عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در این مراسم نکو داشت با بیان اینکه در دورانی که یقینا” تشخیص برای هر کسی امکان نداشت این معلم شهید با شناخت و معرفت عمیق و دقیق که داشت به میدان رزم رفت گفت: این معلم بعنوان یک شخصیت که شهادت و خونش یک پوشش انقلابی در استان ایجاد کرد از جایگاه ویژه برخوردار و برای ما حائز اهمیت است.
وی به گلچینی از زندگی و فکر و عقیده این شهید بزرگوار اشاره و افزود: دانستن این تفکر برای ما و نسل جوان و دانش آموز اهمیت فراوان دارد.
حجت الاسلام عادلی شهید جعفری را با بصیرت و اگهی خواند و گفت: او می دانست که برای چه انقلاب می کند و هدفش چیست.
مدیر کل اوقاف دانستن هدف را در انتخاب راه و مسیری که انسان می رود مهم خواند و گفت: برداشت من از وصیت نامه شهید جعفری این است که او احساس کرد باید در این راه به شهادت برسد و می دانست راهش ممتد به پیروزی و خونش به ثمر خواهد نشست.
ایشان تصریح کردند؛ بسیار ارزشمند است انسان اول هدف را بداند و اگهی لازم در راه رسیدن به هدف داشته و بعد از آن ضروریات رسیدن به هدف را نیز بشناسد.
عادلی تاکید کرد؛خیلی ها هدف را می شناسند ولی به جد دنبال آن نیستند و این در حالی است که انسان در راه هدف حاضر و مطمئن و جان خود را می دهد.
وی افزود: انقلابیون و حزب الله زیاد هستند ولی ایا همه معرفت و امادگی شان به حدی هست که زمانی خطر جدی باشد تا پای جان بمانند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه انهایی که جان خود را با خدا معامله می کنند انسانهای کوچک نیستند گفت: تصور نکنیم که هر کسی لیاقت شهادت دارد بلکه شهدا ء قبل از شهادت انتخاب می شوند و انتخابشان از جانب خدا و بر اساس یک معیار است.
ایشان تصریح کرد؛شهید جعفری این معلم و استاد چنین ویژگی داشت و راهی که انتخاب کرده بود می دانست و با اگاهی و هدف رفته بودو می دانست این راه تعارف بردار نیست و راه سخت و دشوار و پر پیچ و خم و دشمن فراوان و این راه به خون و شهادت نیاز دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه شهید جعفری می دانست مورد تعقیب و راه پز خطر را انتخاب کرده به مادرش گفته بود که مادر نمی خواهی از شش فرزند پسرت یکی را در راه اسلام و دین قربانی کنید.
عادلی شهادت شهید جعفری را باعث تحول و حرکتی بزرگ در گیلان زمین خواند و گفت:در روز تشییع پیکر این شهید مردم گیلان و فرهنگیان و دانش آموزان به میدان امدند و امروز نیز در ۳۸ سالگرد این شهید بزرگوار هنوز مردم منطقه و گیلان با حضور خود در سالگرد این شهید نشان می دهند که راه شهید جعفری ماندگار ترین راه است .
وی افزود: جوانان امروز باید بدانند که چنین انسانهای فرهیخته با چه افکاری بلند و متعالی باعث پیروزی انقلاب شدند و امروز چنین تفکری برای تداوم انقلاب در جامعه و رساندن آن به مقصود نهایی نیاز و ضروری است.
شهید جعفری در سال ‎ ۱۳۲۶در خانواده ای مذهبی در شهرستان فومن در روستای بوئین به دنیا آمد.
وی پس از گذراندن دوران تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی بازرگانی، در دوران خفقان و زمانی که رژیم منحوس پهلوی سایه وحشت بر سر مردم افکنده بود، دوستان و دانش آموزانش را با مکتب انسان ساز اسلام و کتاب های مذهبی آشنا می کرد.
این معلم مبارز، تا سال های انقلاب به مبارزه خود با رژیم منحوس پهلوی ادامه داد، تا اینکه سرانجام در روز پنجشنبه هفتم دی سال ۱۳۵۷، به هنگام راهپیمایی در خیابان لاکانی رشت ، براثر ضربات پی در پی مامورین امنیتی ، بیهوش شد که پس از انتقال به بیمارستان کوروش سابق (دکتر حشمت کنونی ) بعلت خونریزی زیاد جان به جان آفرین تسلیم کرد و بدین طریق به فیض شهادت نائل آمد.
فردای آن روز به خاطر اعتراض نسبت به شهادت او، تظاهرات پراکنده ای در سطح رشت صورت گرفت و اجتماعی مقابل بیمارستان دکتر حشمت تشکیل شد.
مردم خواستار تحویل پیکر این دبیر جوان شدند، پس از این ، پیکر مطهر شهید جعفری که اولین معلم شهید انقلاب اسلامی استان گیلان و همچنین اولین شهید انقلاب شهر رشت تلقی می شد، به فومن منتقل و در زادگاهش روستای بوئین به خاک سپرده شد%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%ac%d8%b93%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%ac%d8%b92%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%85%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%ac%d8%b9%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%ac%d8%b9%d9%81