به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل ‌پوررضا در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد:یکی از استفاده‌های درست از فضای مجازی تبادل مطالب دینی و آغاز تغییر سبک زندگی است. وی با بیان اینکه آغاز سال نو بیان‌کننده گذران سریع عمر انسان است تصریح کرد: […]

به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل ‌پوررضا در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد:یکی از استفاده‌های درست از فضای مجازی تبادل مطالب دینی و آغاز تغییر سبک زندگی است.

وی با بیان اینکه آغاز سال نو بیان‌کننده گذران سریع عمر انسان است تصریح کرد: عمر انسان به عوامل زیادی بستگی دارد اما مهم اینجاست که عمر انسان منجر به سعادت انسان شود، سعادت انسان کسب مال دنیا نیست بلکه اگر انسان عمر خود را در راه الهی خرج کند به فلاح و رستگاری خواهد رسید‌.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه به برکت رسم و رسوم خوب نوروز به دیدوبازدید بستگان می‌رویم اظهار کرد: فضای دیدوبازدید را باید به سمت صمیمیت و کمک به یکدیگر سوق داد چراکه فرصت مناسبی برای دستگیری از یکدیگر است.

پوررضا نماز جمعه را دانشگاه و کنگره عمومی دانست و افزود: در اهمیت نماز جمعه همین بس که سوره‌ای به نام جمعه در قرآن آمده که نشان‌دهنده اهمیت جمع و جماعت است.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه نماز جمعه برای همه مردم است گفت: باید از جوانان برای شرکت در نماز جمعه دعوت کرد تا با قرار گرفتن در کنار هم و دوشادوش مردم و مسئولین با این کنگره عمومی آشنا شوند.

وی با اشاره به اهمیت روزه در ماه رجب بیان کرد: روزه فقط گرسنگی و تشنگی نیست بلکه باید از همه این ظرفیت معنوی، برای رسیدن به سعادت انسان بهره‌مند شد.

پوررضا با بیان اینکه اهتمام به روزه جمعی موجب رشد روح جمعی انسان و جوانان می‌شود گفت: مساجد پتانسیل مناسبی برای ترغیب جوانان در جمع شدن و روزه جمعی دارد که شایسته است امامان جماعت در تحقق آن اهتمام داشته باشند.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس تصریح کرد: کسانی که در فضای کاری کشور هستند آگاهند که چگونه دردِ اسلام، جوانان، انقلاب و کشور خواب و آرام را از رهبر انقلاب ستانده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آگاه به چنگ زدن نظام سلطه به مستضعفان عالم است گفت: دوره، دوره برده‌داری است و این اقتصادی که در آن انسان غنی ویژگی انسانی را به فراموشی می‌سپارد موجب برده‌داری شده است.

پوررضا با تأکید بر اهمیت برقراری عدالت در جامعه اسلامی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نمودهای عدالت در جوامع مسئله اقتصاد است و جامعه باید در شغل، تولید و اقتصاد رونق پیداکرده تا فقر از بین رود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه عدالت در تبعیض به عدالت در اقتصاد برمی‌گردد گفت: مگر می‌شود باکسی که گرفتار نان شب است از رأی دادن و حضور فعال سیاسی در جامعه سخن گفت.

وی با اشاره به شعار سال گذشته و اقداماتی که در حوزه اشتغال به درستی انجام نگرفته است تصریح کرد: چرا در دانشگاه‌ها حمایت کالای ایرانی به یک گفتمان تبدیل نمی‌شود، چگونه است در خصوص مسائل غیر مرتبط ازجمله حجاب قانونی که با رشته تخصصی بسیاری از رشته‌ها منافات دارد اظهارنظر می‌کنند اما در خصوص حمایت از کالای ایرانی بحثی صورت نمی‌گیرد.

پوررضا با اشاره به حضور بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموخته آماده‌به‌کار در جامعه افزود: متأسفانه با حضور فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان زیاد اما مهارت کافی در افراد وجود ندارد.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انقلابی بودن افراد گفت: هرکس امروز با زبان، گفتار و عمل از تولید ملی حمایت کند انقلابی است و هرکس با آن مخالفت کند برای ما عزیز نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه هرکس به آبروی ملت علاقه‌مند‌است باید گامی بلند بردارد تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ مشکل دشمنان ایران اسلامی انرژی هسته‌ای نبود بلکه تحقق این علم به دستان توانمند جوانان ایران اسلامی موجب نگرانی دشمنان اسلام شد.

پوررضا با بیان اینکه دشمن از فعالیت جوانان می‌ترسد گفت: باید به جوانان اعتماد کرد و از آزمون‌وخطای آنان نترسید چراکه آینده این نظام به دست جوانان اداره خواهد شد./فارس