به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار کرد: شهادت امام صادق(ع) را به تمام مسلمانان دنیای اسلام به ویژه مردم گیلان تسلیت عرض می کنم. وی به حوادث تلخ جهان اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: سنت […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار کرد: شهادت امام صادق(ع) را به تمام مسلمانان دنیای اسلام به ویژه مردم گیلان تسلیت عرض می کنم.
وی به حوادث تلخ جهان اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: سنت و گفتمان پیامبر اکرم(ص) که در دنیای اسلام عملیاتی شده بود در جامعه اسلامی دستخوش حوادث شد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه امام حسین(ع) در یک برهه ای توانست دژ مستحکم اسلام را با خون خود و عزیزانش پاسداری کند، خاطرنشان کرد: اما جامعه اسلامی از درون در حال متلاشی شدن بود.
آیت الله فلاحتی به بازگشت جامعه اسلامی به کفر و شرک به دلیل خارج شدن از سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: جامعه اسلامی را به جایی کشاندند که فردی یهودی در مسجد پیامبر اکرم(ص) به نام تفسیر قرآن، فضائل سوره ها را بیان می کرد.
وی با اشاره به ایجاد فاصله مسلمانان و بشریت از معارف اسلامی پس از رحلت رسول اکرم(ص)، بیان کرد: امام حسین(ع) درخت تنومند اسلام که با نام پیامبر(ص) در درون دنیای بشر کاشته شده بود، را از پوسیده شدن و اضمحلال حفظ کرد اما جامعه اسلامی از درون در حال متلاشی شدن بود.
نماینده ولی فقیه در گیلان به مرحله گذر حکومت از امویان به عباسیان اشاره کرد و یادآور شد: در دوره انتقال حکومت از امویان به عباسیان امام محمدباقر(ع) به تبیین معارف اسلامی و تفسیر کتاب خدا پرداخت و نخستین دانشگاه اسلامی در کنار مرقد پیامبر(ص) را ایجاد کرد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) با بیان معارف دین از درون برای جامعه اسلامی سلامت آوردند، تصریح کرد: امام صادق(ع) با تربیت و پرورش ۴ هزار شاگرد توانست معارف اسلام را به جامعه بشری عرضه کند.
وی به ویژگی شاگردان پرورش یافته در مکتب امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) شاگردانی تربیت کرد که جانشین، وارث و امنای انبیای الهی شدند.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه اگر امروز کسی بخواهد در مکتب امام صادق(ع) بماند باید از ویژگی جانشین، وارث و امین انبیای الهی برخوردار باشد، اظهار کرد: سبک رفتار و گفتار پیرو امام صادق(ع) باید بر این مبنا باشد.
آیت الله فلاحتی به ۶۵ سال عمر با برکت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از عمر امام صادق(ع) در امامت گذشت و توانست تحولی شگرف در دنیای اسلام ایجاد کند.
وی با اشاره به وصیتنامه نورانی امام(ره)، بیان کرد: ما مفتخریم در کنار سفره امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان تصریح کرد: امام صادق(ع) آن قدر معارف تولیدی دارد که آنچه در فقه داریم از آن امام(ع) است.