مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات، گفت: گیلان جزو ۵ استان حادثه خیز کشور است و با توجه به جمعیت ساکن و شناور آن، نیازمند تجهیزات بیشتری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛سیاوش غلامی صبح یکشنبه در نشست خبری با اشاره به ۳۰ برنامه در نظر گرفته شده به مناسبت هفته هلال احمر، اظهار کرد: هفته هلال احمر امسال با شعار «یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی» آغاز به کار کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و تحریم‌ها، اقدامات مؤثری را در سال گذشته انجام داده ایم، افزود: در حوزه امداد و نجات، افتتاح انبار امدادی شفت و ورود امکانات و تجهیزاتی مانند سه دستگاه کامیونت و تعدادی قایق که در راستای تمرکز زدایی در اختیار تمام شهرستان‌ها قرار گرفت، فعالیت کردیم.

وی با اشاره به تحویل یک دستگاه خودرو تریلی از سوی سازمان امداد و نجات به استان، تصریح کرد: تمام شهرستان‌ها به تلفن ماهواره‌ای ثریا مجهز شده است که در شرایط بحران و حوادث که خطوط زمینی دچار نقص شوند، کمک کننده هستند.

غلامی به بهره برداری از سه پروژه‌ای هلال احمر طی هفته آینده با حضور مسئولان ملی و استانی اشاره و اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل دو پروژه مربوط به حوزه پایگاه و مناطق محروم در رودسر و سیاهکل و بهره برداری از انبار امدادی فومن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات، تیم‌های واکنش سریع گیلان در سطح کشور رتبه نخست را کسب کردند، گفت: این رتبه برتر به جهت برخورداری از تجهیزات و نیروی انسانی زبده است.

وی با بیان اینکه در حوزه امکانات و تجهیزات دچار کمبود هستیم، عنوان کرد: گیلان جز ۵ استان حادثه خیز برتر کشور است و با توجه به جمعیت ساکن و شناور آن، نیازمند تجهیزات بیشتری هستیم.

غلامی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد عام المنفعه، خیریه و غیر دولتی است، بیان کرد: افراد بالای ۳۵ سال به طور داوطلبانه با جمعیت همکاری دارند و همه اقشار می‌توانند در این حوزه به ما یاری برسانند و به کمک آنان از اقشار آسیب پذیر جامعه حمایت می‌کنیم.

افزایش تعداد خانه‌های هلال گیلان به ۴۲۵ خانه در سال گذشته

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به استفاده از پزشکان داوطلب و تیم‌های سلامت جمعیت در جریان شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با کمک سپاه و دانشگاه علوم پزشکی، جمعیتی را مورد بررسی و معاینه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، حدود ۱۹۰ خانه هلال داشتیم که این تعداد در سال گذشته به ۴۲۵ خانه رسیده و از سهمیه ملی پیش بینی شده نیز بیشتر است، ادامه داد: سطح امکانات این خانه‌ها، بسیار خوب است که در خدمات دهی به روستاییان نقش مؤثری دارد.

غلامی تصریح کرد: افزایش کانون‌های هلال احمر و کیفی سازی آنان از دیگر اقدامات این جمعیت است و علاوه بر این، کانون طلاب با هدف پیگیری مسائل شرعی متوفیان در بحران‌ها را نیز راه اندازی کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به پخش دارو در ایام شیوع کرونا، افزود: برخی داروخانه‌ها در ایام کرونا تعطیل کردند اما جمعیت هلال احمر در آن ایام با تمام کاستی‌ها فعالیت خود را ادامه داد و امیدواریم با جبران نواقص موجود، فعالیت خود را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه یک دستگاه چادر شامل تجهیزات دارویی به گیلان اختصاص یافته است، بیان کرد: این چادر نیازمند تجهیزات بیشتر است و مسئولان بایستی با توجه به شرایط کرونایی، نسبت به تجهیز آن توجه بیشتری داشته باشند.

غلامی با اشاره به راه اندازی بانک امانات در شهرستان رشت، اضافه کرد: امکانات و تجهیزاتی که توسط جمعیت هلال احمر و خیران جمع آوری شده در هنگام بیماری و بحران و به شکل رایگان در اختیار محرومان و اقشار آسیب پذیر قرار می‌گیرد.