صفیرگیلان ، ولی داداشی ، لحظاتی پیش در آیین بهره برداری از پروژه طرح توسعه فیزیکی ساختمان دادگستری آستارا که با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد ، اظهار کرد : عدالت اساس حاکمیت است و این اصل باید در تمامی حوزه ها باشد ، ولی در حوزه قضایی بیش از سایر حوزه […]

 

صفیرگیلان ، ولی داداشی ، لحظاتی پیش در آیین بهره برداری از پروژه طرح توسعه فیزیکی ساختمان دادگستری آستارا که با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد ، اظهار کرد : عدالت اساس حاکمیت است و این اصل باید در تمامی حوزه ها باشد ، ولی در حوزه قضایی بیش از سایر حوزه ها خودنمایی کند.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا پرونده ها در محاکم قضایی کم شود ، ادامه داد : نمی شود به این افتخار کنیم که پرونده ها در محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف زیاد است.

وی افزود : همه ارکان نظام ، اعم از مجلس شورای اسلامی ، دولت و قوه قضائیه باید تلاش کنند تا پرونده ها در محاکم قضایی کمتر شود و تحقق نیافتن این مهم یک آسیب است.

داداشی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی یک دستگاه مستقل است ، تأکید کرد : هیچ کس در دستگاه های اجرایی و قوه مقننه حق دخالت در پرونده های قضایی را ندارد.

وی اضافه کرد : بعضاً شاهد این هستیم که برخی ها ورود غیرقانونی می کنند و می خواهند قوه قضائیه را زیر فشارهای سیاسی قرار دهند و این خارج از شرع ، قانون و عرف سیاسی است.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قانون برای همه یکسان است ، تصریح کرد : وقتی با یک مدیر متخلف برخورد می شود ، صداها بلند می شود و این انتظار از مدیر سیاسی استان نمی رود که بیاید و در مقابل دستگاه قضایی موضع بگیرد و این جای گلایه را دارد.

وی با بیان اینکه تا دیروز مردم گله داشتند چرا با مدیران گردن کلفت متخلف که در حق مردم ظلم می کنند ، برخورد نمی شود ، اضافه کرد : امروز جای بسیار خوشحالی است ، در رویکرد جدید قوه قضائیه با مدیران ارشدی که متخلف هستند برخورد می شود و ما هم از این رویکرد حمایت می کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما نباید اقتدار قوه قضائیه را زیر سوال ببریم ، گفت : من در مورد هیچ پرونده ای با هیچ قاضی تماس نگرفته ام و این رویه را هم ادامه خواهم داد.

/ایسنا