به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی امروز-دوشنبه – در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه طرح ابلاغی دولت در راستای مدیریت مصرف سوخت و تعیین نرخ جدید بنزین ، بر اساس تصمیم سران سه قوه ی مجریه ، مقننه و قضائیه و طبق نظرات کارشناسی اتخاذ شده افزود : تصمیم اجرای این طرح مختص […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی امروز-دوشنبه – در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه طرح ابلاغی دولت در راستای مدیریت مصرف سوخت و تعیین نرخ جدید بنزین ، بر اساس تصمیم سران سه قوه ی مجریه ، مقننه و قضائیه و طبق نظرات کارشناسی اتخاذ شده افزود : تصمیم اجرای این طرح مختص به یک قوه و یا یک وزارت خانه خاص نیست ؛ بلکه تصمیم سران قوا بوده و همه دستگاه ها ملزم به مشارکت در آن شده اند.
فرماندار شفت با بیان اینکه این طرح پشتوانه کار کارشناسی دارد اما نگرانی مردم در خصوص افزایش قیمت سایر کالاها بایستی با نظارت دقیق مورد اهتمام و توجه قرار گیرد افزود : انتقاد ، بیان مطالبات و اعتراض ، حق شهروندی است اما نظام تخریب اموال عمومی توسط کسانی که با سواستفاده از مطالبات مردم به ایجاد نا امنی در جامعه دامن می زنند ، برنمی تابد.
وی با اشاره به اینکه تدابیری اتخاذ شده است که قیمت سایر کالاها به ویژه کالاهای اساسی افزایش نیابد افزود : با توجه به سهمیه بندی بنزین ، آخرین اصلاحیه آن و همچنین پیش بینی های لازم ، افزایش قیمت در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری و همچنین کالاهای اساسی پذیرفتنی نیست.
محسنی با بیان اینکه از نخستین ساعات طرح مدیریت سوختفرماندار شفت  های صنفی افزایش یافته و در شهرستان شفت نیز در حال انجام است افزود : دستگاه های ذیربط گشت های بازرسی مشترک را در دستور کار قرار دهند.
مقام عالی دولت در شفت در ادامه به تبیین نقش اتاق اصناف و اتحادیه های تابعه در پیشگیری از افزایش قیمت ها پرداخت و اذعان داشت : اداره تعزیرات حکومتی برای کنترل قیمت ها منتظر شکایت مردم نباشد و گشت های تلفیقی خود را افزایش و در کوتاه ترین زمان با متخلفان برخود قانونی نماید .
وی همچنین بر لزوم خدمات رسانی شبانه روزی جایگاه های عرضه سوخت بنزین و گاز طبیعی(CNG)در شهرستان شفت تاکید نمود و افزود : شرکت پخش فراورده های نفتی باید اقدامات لازم برای تامین و ذخیره کافی سوخت مراکز مذکور را کنترل نماید .