صفیر گیلان؛شهردار رشت در نشست با مدیرکل امور شهری استانداری گیلان با انتقاد از توقف چرخه ساخت و ساز در رشت گفت:مردم باید احساس کنند اگر کمکی کنند به درستی هزینه می شود به گزارش صفیر گیلان به نقل از اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر مسعود نصرتی در […]

صفیر گیلان؛شهردار رشت در نشست با مدیرکل امور شهری استانداری گیلان با انتقاد از توقف چرخه ساخت و ساز در رشت گفت:مردم باید احساس کنند اگر کمکی کنند به درستی هزینه می شود

به گزارش صفیر گیلان به نقل از اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر مسعود نصرتی در این دیدار با تاکید بر این که باید برای رفع مشکلات مردم تلاش بیشتر و همدلی مضاعف تری داشت اظهار داشت: تا زمانی که برخی مشکلات حل نشود نمی شود انتظار همکاری از مردم و بخش خصوصی را داشت.

مردم باید احساس کنند اگر کمکی کنند به درستی هزینه می شود

وی با انتقاد از توقف چرخه ساخت و ساز در رشت افزود: انشاء الله با همدلی شرایط مناسب تری فراهم می شود؛ وجود ۷۵۰ پرونده در دیوان عدالت بسیار نگران کننده است.

 

دکتر نصرتی تاکید کرد: فضای مدیریتی باید فراهم شود و ما نباید برنامه های کوتاه مدت را از دست دهیم و تنها برای آینده برنامه ریزی کنیم. باید نسخه ای بپیچیم که هم امروز و هم آینده را بسازیم.

وی با اشاره به حضورقابل توجه گردشگران در گیلان بر ضرورت درآمد زا بودن حضور گردشگر برای شهررشت تاکید کرد.

شهردار رشت گفت: برای رفع مشکلات رشت باید امروز نسخه پیچید و منتظر پایتخت هم نباشیم.

دکتر نصرتی تصریح کرد: اگر مردم ببینند در شهر کارهایی به درستی انجام می شود همراه می شوند. مردم باید احساس کنند اگر کمکی کنند به درستی هزینه می شود و تبدیل به پروژه می شود.

 

این فرهنگ گفتاری که اتفاقات عجیب و غریب در رشت می تواند رخ دهد باید حذف شود

وی با تاکید بر اینکه باید اعتماد از دست رفته مردم را جلب کنیم بر ترویج فرهنگ پیاده روی و استفاده از اتوبوس نیز تاکید داشت و خاطرنشان کرد: این جمله که هر اتفاقی نامناسبی می افتد برخی می گویند اینجا رشت است زیبنده نیست من این را بارها شنیده ام. این فرهنگ گفتاری که اتفاقات عجیب و غریب در رشت می تواند رخ دهد باید حذف شود. اگر به مردم بگویید با ایجاد ترافیک، رشت مقصد گردشگری نخواهد شد و از مزایای آن نیز بهره مند نمی شود بخشی از مشکلات حل می شود.

شهردار رشت افزود: این جای تاسف دارد که امروز افتخار می کنیم در رشت مردم کمی سوار اتوبوس می شوند. اگر شهر قفل شود گردشگر وارد این شهر نمی شود برای فرهنگسازی ترافیک باید متخصصان وارد شوند. بسیاری از مشکلات امروز سخت افزاری نیست بلکه فرهنگی اجتماعی است.

 

اگر مشکل زباله رشت حل شود بیشتر مشکلات زباله استان حل خواهد شد

عباس قلی زاده مدیرکل امور شهری استانداری گیلان نیز در این دیدار با اشاره به تیم با تجربه مدیریت شهری اظهار داشت: ترکیب مدیرانی که شهردار رشت را حمایت می کنند از افراد متخصص و با تجربه است.

وی با تاکید بر اینکه باید توجه شود اگر ابتدا مشکل زباله رشت حل شود بیشتر مشکلات زباله استان حل شده است گفت: رشت نماد استان است باید همدلی بیشتر شود تا مشکلات از سد راه برداشته شود.

مدیرکل امور شهری استانداری گیلان تاکید کرد: می شود با یک سیستم و تیم قوی کارها را پیش برد و پرسنل شهرداری رشت قادر به انجام کارهای بزرگی هستند.

عباس قلی زاده برنامه ریزی برای ماندگاری گردشگر در شهر رشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: با فرهنگسازی بسیاری از مشکلات حل می شود و اگر مردم مزایای ورود گردشگر را لمس کنند با خودروی تک سرنشین بیرون نمی آیند.

وی ایجاد ارتباط درست با مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در دل مشکلات مردم رفت و با ظرافت عمل کرد.

شب های روشن به منظور بیرون آمدن شهروندان از منزل و ایجاد محیطی شاد است

کحالی مدیر شهرداری منطقه ۳ رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شب های روشن رشت برای این است که مردم در خانه های شیک افسرده نشوند گفت: این برنامه جهت بیرون آوردن شهروندان از منزل و ایجاد محیطی برای لذت شهروندان است.

وی افزود: باید کاری کنیم تا مردم از خانه ها بیرون آیند اما متاسفانه شبهای روشن دارد به سمت کسبه بازار دستفروشی می رود در حالی که مفهوم شهرهای روشن تنها شاد بودن شهر است.

وی تاکید کرد: باید با همکاری همه نهادها و سازمانهای مسئول جلوی آسیب های اجتماعی این طرح را گرفت و طرح را به مقصد واقعی خود هدایت کرد اگر طرح خلاف مسیرش را برود در نهایت سنگ به طرف شهرداری می آید و سر شهرداری خواهد شکست .

شهر خلاق رشت در رتبه بدی از نظر ارزیابی قرار ندارد

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به تدوین برنامه های مناسب برای اجرایی شدن دیدگاه ها و طرح های نو اظهار داشت: باید با همکاری همه سازمانها بهترین استفاده از برند شهر خلاق شود و این امر تنها مختص شهرداری نیست.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با اشاره به ظرفیت های این برند افزود: با وجود برخی فضا سازی ها، شهر خلاق رشت در رتبه بدی از نظر ارزیابی قرار ندارد.

قدیمی همچنین ساماندهی گاری های شهری به عنوان جاذبه های گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مدل ارتباطی معناداری بین مراسم های آیینی چون حاجی فیروز و موزیسین های خیابانی جهت درآمد زایی دوسویه برای شهر و شهروند تعریف شود.