صفیر گیلان/زلیخا صفری؛شادمان نعمتی امروز (۱۴ آبان) در نشست فناوری سلامت و برنامه‌های پیش رو این معاونت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقیقات و پژوهش زمینه کارآفرینی را در جامعه فراهم خواهد کرد و شعار اصلی در سند راهبردی دانشگاه پیشگام شدن در دانشگاه های نسل سوم است. معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛شادمان نعمتی امروز (۱۴ آبان) در نشست فناوری سلامت و برنامه‌های پیش رو این معاونت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقیقات و پژوهش زمینه کارآفرینی را در جامعه فراهم خواهد کرد و شعار اصلی در سند راهبردی دانشگاه پیشگام شدن در دانشگاه های نسل سوم است.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری ریل گذاری‌های خوبی انجام داده است و  با همکاری و تلاش می‌توان زمینه اشتغال جوانان جویای کار را فراهم کردو گیلان دارای ظرفیت‌های بالای در بخش‌های مختلف از جمله درمان و بهداشت است.

 

نعمتی  با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری سلامت در گیلان پیش‌بینی می‌شود در آینده ۲ میلیون شغل ایجاد شود. افزود:بسیاری از مشکلات ما فرهنگی بوده و بودجه ای نیستند،و پژوهش یک زیرساخت است  و نیاز است که این فرهنگ نهادینه شود.

وی به ظرفیت‌ها و ارزش‌های پژوهش در جامعه و بخش سلامت اشاره کرد و ادامه داد: پژوهش باید در سنین پایین و از سطوح ابتدایی در دانش‌آموزان نهادینه شود.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلانبا بیان اینکه در مملکت ما پژوهشگران با دست خالی پژوهش می کنند و کل هزینه پژوهش در حدود ۱۲ میلیون دلار در سال است که این رقم، هزینه یک یا دو دانشگاه در خارج از کشور است و در واقع پژوهشگران در کشور با دست خالی  انفجاری جهاد ی را در حوزه سلامت رقم می زنند.

نعمتی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش فناروی، پیشرفت‌های چشمگیری در استان انجام شده است و شاخص های پژوهشی کشور در حال ارتقا است، افزود: در حال حاضر در زمینه پژوهش کشور ما در منطقه دارای رتبه اول است..

 

شادمان نعمتیبه مگاپروژه سپیدرود با عنوان تکمیل استقرار چرخه فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: فرآیندی تحت عنوان استارتاپ برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شد. همچنین نخستین رویداد استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور آبان امسال در گیلان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه نسل سوم بر پایه کارآفرینی، فناوری و تولید فعالیت می‌کند و دانشگاه علوم پزشکی سعی بر این دارد که در این سطح فعال باشد گفت:در بخش فناوری گیلان توانستند از رتبه ۳۲ به ۱۳ دست یابد و این امر نشان می دهد که در مسیر درستی قرار گرفته ایم..

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: با تلاش و فعالیت در بخش پژوهش و فناوری سلامت و درمان سعی بر این است که در آینده نزدیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزء چهار دانشگاه برتر رجستری بیماری‌ها در کشور باشد.

وی از برگزاری نخستین سمینار ملی و اخلاق دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این سمینار برای نخستین بار در کشور در گیلان برگزار خواهد شد.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: با افزایش تولید و حمایت از نخبگان زمینه صادرات و تجاری‌سازی محصولات تولید شده با همکاری مسئولان ذی‌‍ربط فراهم خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در حوزه واحدهای فناوری امتیاز ۱۰۸ را کسب کرده ایم، یادآور شد: همچنین در حوزه محصولات که در سال گذشته امتیاز صفر را کسب کرده بودیم، اکنون به امتیاز ۱۳۲ دست یافتیم.
نعمتی با بیان اینکه برای اولین مجوز آزمایشگاه تخصصی جامع تحقیقات را از وزرات خانه اخذ کردیم، گفت: برای کارگاه نیمه صنعتی دانشگاه علوم پزشکی زمینی را در سراوان تهیه کردیم و برای حمایت از کارگاه نیز صندوق حمایتی پیش بینی شده است.