به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام والمسلمین عادلی مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در مراسم گرامیداشت بیست هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در مسجد جامع شهر شفت  با اشاره به اینکه  ما امروز شکوه و عظمت  ایران اسلامی را مدیون انقلاب امام و خون شهدا هستم گفت:  از انقلاب […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام والمسلمین عادلی مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در مراسم گرامیداشت بیست هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در مسجد جامع شهر شفت  با اشاره به اینکه  ما امروز شکوه و عظمت  ایران اسلامی را مدیون انقلاب امام و خون شهدا هستم گفت:  از انقلاب امام مسلمانان و اسلام احیا و جان گرفت و ملت یران به جایگاه و  شان و منزلت واقعی خود رسیدند .

عادلی  با بیان اینکه بسیاری در آن زمان که امام انقلاب را هدایت میکرد تصور نمی کردند که انقلاب به ثمر بنشیند گفت:انقلاب امام باعث یک جنبش بیداری  و روحیه آزادیخواهی و آزاد منشی شد.

ایشان نیاز امروز جامعه را مطالعه در اندیشه امام خواند و اظهار کرد: انقلاب سلامی ایران بر اساس اندیشه امام شکل  و تا امروز ادامه دارد.

مدیر کل اوقاف و مورخیریه استان گیلان با اشاره به اینکه برای ادامه این مسیر باید بر اساس اندیشه امام حرکت کنیم گفت:هر گاه از اندیشه امام فاصله گرفتیم  دچار چالش  و انقلاب در مسیر سقوط قرار گرفته ست.

آسیبهای تهدید کننده انقلاب از نگاه امام (ره)

عادلی با اشاره به اینکه مبارزات و وفاداری یاران امام  و شهادت مبارزان و مشکلات شروع انقلاب نشان می دهد که به وجود اوردن انقلاب کاری سخت و دشوار بود گفت: تداوم انقلاب در مسیری که با آن اهداف بماند کاری دشوارتر است چون مسیر زمان در انسان تغییرات و تحول ایجاد و دشمن جدی تر و مدرن تر و فتنه پیچیده  و نقشه ها حساب شده برای نظام اسلامی تداعی می شود.

مدیر کل اوقا ف و امورخیریه استان گیلان تاکید کرد؛ اگر چه با گذشت زمان انقلاب محکم تر و مستحکم با صلابت می شود گفت:باید بپذیریم که کینه دشمنان جدی و نظام انقلاب با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نبوده  چون دردوران دفاع مقدس ما تنها بودیم ولی امرو ز پیشزفتهای علمی و نظامی افزایش یافته و سلاحهای مدرن  و حضور مردم   که این شوکت و عظمت نظام است را داریم.

وی به انتخابات ریاست جمهوری  که با حضور بیش از ۴۰ میلیو نفر برگزار شد اشاره و افزود:این حضور در صحنه حساس سیاسی کشور بیانگر اتحاد ،انسجام،همدلی و تصمیم قطعی ملت برای ادامه راهی است که امام ترسیم کرده بود.

عادلی با اشاره به ینکه امروز به برکت نظان اسلامی می رود تا فرهنگ انقلابی و اسلامی در دنیا صادر شود گفت:ما اندیشه و تذکرات امام را در تداوم انقلاب باید اوازه گوش قرار دهیم.

آسیبهای انقلاب از دیدگاه معمار کبیر نقلاب

مدیر کل اوقاف استان گیلان  با اشاره به اینکه از نگاه امام (ره) دشمن خارجی درتداوم و حفظ انقلاب نمی تواند خطرناک باشد گفت:  اتحاد و انسجام ملت بسیار مهم است زیرا دشمن اگر بخواهد ضربه بزند از راه ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم ورود کرده  و اختلاف بین امت مهمترین عامل اسیب به انقلاب است .

ایشان با بیان اینکه امام ازاقشار  مردم نگران نبودند گفت: امام از احتمال تفرقه بین نحبگان  و مسئولان نظام نگران بودندو تاکید داشتند که اگر سران نظام با هم خوب باشند کشور هرگز اسیب نمی بیند و امروز تکرار کنیم که نگرانی امام چی بود.

اسیبهای نظام از نگاه امام؛

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در مراسم رحلت امام خمینی با اشاره به اینکه امام نگران این بود که نکند زمانی از حکومت اسلامی چهره طاغوتی جلوه داد شودگفت: انقلاب اسلامی انقلابی ممتاز است .

وی تاکید کرد ؛گویا امام این صحنه ها را مثل جریانات سیاسی در آیینه شفاف می دیدند گفت: در فتنه ۸۸ بجای انقلاب سلامی شعار انقلاب ایرانی سر می دادند پس نگرانی امام درست بود.

 

عادلی آسیبها را از نگاه امام (ره) ارائه چهره واژگون از انقلاب خواند و گفت: مردم اسلام را به تن می کنند و ممکن است روزی انچنان که پوستین را وارونه بپوشند محتوای حکومت اسلامی وارونه و چهره اسلامی به گونه ای باشد که مردم به آن رقبت نکنندو دشمن می خواهد از اسلام چهره ای تداعی کند که ملت آن را نپذیرند و این یکی از تذکرات امام بود.

ایشان تاکید کردند؛ در بین ملت ایران اصل اسلام را کنار گذاشتن نا ممکن ولی وارونه به تن کردن اسلام آسان است.

وی به بد حجابی ها و ناهنجاریها که خطر و اسیب برای جامعه اسلامی است اشاره و افزود:مسلمان بودن نشانه و پرچم دارد و آن  نشانه ها حجاب و خانواده و عبادت و … است.

آسیبها از دیدگاه امام خمینی (ره)

مدیر کل اوقاف و مور خیریه ستان گیلان آسیبها را از دیدگاه امام بحث آزادی و استقلال جمهوری اسلامی خواند و افزود:استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی چهار خواسته به حق  مردم در شروع و آغاز انقلاب بود.

ایشان تاکید داشت مبادا از بحث آزادی سوء استفاده ها شود زیرا این آزادی مال مردم است و آزادی باید با قانونمداری همراه باشد .

عادلی با اشاره به اینکه آزادی همراه با حرج و مرج با اسلام و انقلاب سازگار نیست گفت:شکر نعمت آزادی حفظ حدود آن است.

ایشان با اشاره به اینکه امروز بیش از همه نیاز به اندیشه امام داریم گفت: شخصیت و کرامت  و اندیشه امام نباید فقط در ۱۴ خرداد بازگو شود بلکه باید همیشه در دستور کار قرار گیرد .

عادلی مهمترین ویژگی امام را شجاعت و نترس بودن خواند و اظهار کرد: امام شخصیتی نترس بود و این شخصیت تحول ایجاد کرد .

وی از همگان خواست تا مثل امام (ره) نترس باشیم و با شجاعت و شهامت ادامه راه امام را در پیش گرفته و دشمن شناس باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه ستان گیلان در بخشی دیگر از سخنانش به رحلت امام اشاره و افزود:مردم خود جوش در مراسمات امام شرکت و همه برای از دست دادن امام خود گریستندو در همان زمان و کمتر از ۲۴ ساعت  خبرگان رهبری جانشین شایسته ولایق بجای امام انتخاب نمودند و این انتخاب باعث ارامش مردم و به دشمن فهماند  نظام انقلاب بر اساس معیارها تعریف و قابل انحراف و تزلزل نیست./زلیخا صفری راسته کناری