به گزارش صفیر گیلان؛ این همایش با هدف تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان با حضور استاندار، معاون سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، نماینده مردم رشت در شورای اسلامی و جمع کثیری از مدیران ارشد دولتی و شرکتهای خصوصی به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و انجمن حمایت از […]

به گزارش صفیر گیلان؛ این همایش با هدف تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان با حضور استاندار، معاون سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، نماینده مردم رشت در شورای اسلامی و جمع کثیری از مدیران ارشد دولتی و شرکتهای خصوصی به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان عصر دیروز در شهرک صنعتی سپیدرود برگزار گردید.
به حامیان حقوق مصرف کنندگان گیلان تندیس طلایی اهداء شد.
علی منتظری در چهارمین همایش اعطای گواهی نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان گیلان با اعلام این خبر گفت: این برنامه برای چهارمین سال متوالی در استان و با  وجود یک برنامه منسجم، راهبردی و متناسب با وضعیت و موقعیت استان با همکاری و مشاوره جمعی از اساتید دانشگاه، صاحبنظران، مدیران استان تدوین شده است و رویه حرکت و فعالیت سازمان در هر بخش را نشان می دهد.
وی با برشمردن وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان، ادامه داد: گیلان اولین استان در ظرفیت سازی صنایع سلولزی به عنوان یک قطب شناخته شده است و بیشترین تولید را در سطح کشور دارد که می تواند در زمینه زراعت چوب خیلی فعال باشد.
منتظری افزود: علاوه براین گیلان جزو استانهای برتر کشور در زمینه صنایع داروئی ، فرآورده های مسی، صنایع غذایی و صنعت فولادی می باشد.
وی در مورد صنایع نساجی گفت: ۱۹۳ مورد پروانه بهره برداری در حوزه صنایع نساجی صادر شده است و ۱۶۸۸ واحد تولیدی صنفی در زمینه پوشاک، تریکو و کشبافت نیز فعال می باشند که علیرغم مستعمل بودن تجهیزات در برخی از واحد های قدیمی نساجی و مشکلات و بدهی های آنها تامین اجتماعی در واحدهای جدید توفیقات مطلوبی حاصل شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به رشد تولید فرش در استان افزود میزان تولید فرش در ۴ سال گذشته از ۱۲ هزار متر مربع به ۵۵ هزار متر مربع در سال ۹۵ افزایش یافته است و امسال نیز اولین بار برند فرش ابریشم استان را در سطح کشور معرفی خواهیم کرد.
وی تصریح کرد در این مدت نیز میزان استخراج مواد معدنی در استان نیز از ۳/۴ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن رسید که عمده آن مصالح ساختمانی بوده که نشان از افزایش و توسعه پروژه های عمرانی در سطح استان دارد.
منتظری با بیان اینکه با تدبیر و برنامه کلان دولت، شرایط مناسبی در عرصه رشد و فعالیت در استان فراهم شده است، گفت: پارسال بالغ بر ده هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد و ۹۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید نیز با توجه به جوازهای صادره، در استان در شرف انجام است که امیدواریم امسال به بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حوزه فعالیت بازرسی و نظارت تصریح کرد: پارسال بالغ بر ۳۳۲ هزار مورد بازرسی از واحد های صنفی و تولیدی استان انجام که منجر به تشکیل ۱۵ هزار و ۶۲۰ مورد پرونده تخلف گردید.
وی با بیان اینکه در زمینه برخورد با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخل گفت: از ۶۶۵۵ مورد بازرسی انجام شده در زمینه برخورد با قاچاق کالا، ۳۹۶ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیلرد شد که با این وجود استان گیلان کمترین پرونده قاچاق را در سطح کشور دارد.
وی ضمن تشکر و قدر دانی از فعالیت بازرسان و ناظران خاطرنشان کرد ۳۰ درصد ار گزارش های واصله در زمینه تخلفات واحد های صنفی و تولیدی مربوط به ناظران افتخاری بوده است.

در پایان این مراسم استاندار گیلان با اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به ۱۱ شرکت حامی حقوق مصرف کنندگان نظیر، تیمن چای رفاه لاهیجان، دارو سازی سبحان آنکولوژی، تولیدی آرپانوش، سیمان خزر، دارو سازی کاسپین تامین، تولیدی نگین نادری ، گروه صنعتی نوشینه، تولیدی ستاره نادی، تولیدی نگین ناب، تولیدی ایران نادی، صنایع غذایی کامپوره خزر با اهداء لوح و تندیس و همچنین از سه ناظر افتخاری در بخش بازرسی و نظارت مردمی ، تجلیل و قدردانی شد.