به گزارش صفیر گیلان ؛مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان در مراسم  بهره برداری از ۱۵۲ کیلومتر راههای روستایی  استان گیلان که با هزینه  ۲۶۰ میلیارد ریال به طور نمادین با حضور نوبخت در شالمای شفت اجرایی شد گفت: استان گیلان پیش از انقلاب تنها ۳۴۳ کیلومتر راه روستایی شوسه داشت.     نازک کار با […]

به گزارش صفیر گیلان ؛مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان در مراسم  بهره برداری از ۱۵۲ کیلومتر راههای روستایی  استان گیلان که با هزینه  ۲۶۰ میلیارد ریال به طور نمادین با حضور نوبخت در شالمای شفت اجرایی شد گفت: استان گیلان پیش از انقلاب تنها ۳۴۳ کیلومتر راه روستایی شوسه داشت.

photo_2018-02-05_07-10-22   photo_2018-02-05_07-08-26

نازک کار با بیان اینکه در حال حاضر این استان دارای ۹ هزار و ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی است که از این میان بیش از ۴ هزار ۸۰۰کیلومتر آن آسفالت شده و آمار بهره‌مندی گیلان از راه‌های آسفالته را به ۵۳ درصد می‌رساند گفت:این افزایش حاصل تلاشهای دولت در بخش راه  و شهر سازی و زیر سازی است که شاخص ما را در سطح کشور بالاتر برده است و گیلان از رتبه برتر در شاخص راه  سازی برخوردار است.

ایشان با بیان اینکه درجه بهرمندی راه روستایی  برحسب آبادی است  و استان گیلان دارای ۲ هزار و ۹۰۵ آبادی است که از این میزان  ۲ هزار و ۶۰ مورد از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار هستند افزود: ۵۰/۲۴درصد بهره‌مندی آبادی که با درجه بندی راه‌های آسفالته روستایی ۶۰درصد است.

نازک‌کار با بیان اینکه افتتاح پروژه ۱۵۲ کیلومتر راه آسفالته روستایی به طور نمادین در روستای شالما شهرستان شفت برگزار می‌شود تصریح کرد: این پروژه همزمان  در دهه فجر  و با اعتباری به مبلغ ۲۶ میلیارد تومان نمادین در شالمای شفت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از  ۴۷ هزار ۵۱ متر مربع از راه‌های آسفالته استان بهسازی شده است گفت:امیدواریم با تامین منابع مالی و قیر و همت جمعی استاندار ی و رهبری  مهندس شعبان پور بتوانیم در این حوزه گامهای بیشتر برداریم.

نازک‌کار همچنین به افتتاح  راه  مسیر امروز  در روستای شالما اشاره و افزود: راه ۵ کیلومتری این مسیر اسفالت شده و با هدف گذاری راهداری و راه و شهرسازی در انتهای سال مالی بتوانیم با هدف گذاری ۲۵۰ کیلومتر این هدف را دنبال کنیم./زلیخا صفری

photo_2018-02-06_02-40-30

photo_2018-02-06_02-45-54  photo_2018-02-06_02-45-58photo_2018-02-06_02-40-23