صفیر گیلان؛اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی املش –  با حضور فرماندار، روسای ادارات املش و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری املش برگزار شد. در این جلسه دکتر علی داودی – مسوول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان– با اشاره به علت مرگ و میر در سطح استان گفت: […]

صفیر گیلان؛اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی املش –  با حضور فرماندار، روسای ادارات املش و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری املش برگزار شد.

در این جلسه دکتر علی داودی – مسوول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان– با اشاره به علت مرگ و میر در سطح استان گفت: ۵۲ درصد از علت مرگ و میر در سطح استان گیلان، مربوط به مشکلات قلبی و عروقی است، که یکی از علل شایع آن فشارخون بالا می باشد که باید سبک زندگی مردم تغییر کند و مصرف سرانه نمک در استان گیلان از ۱۲گرم در روز به ۴ گرم در روز کاهش یابد.

وی ضمن تشریح طرح ملی کنترل فشار خون، خاطر نشان کرد: جمعیت بالای ۳۰ سال  استان، یک میلیون و پانصد هزار نفر می باشد که از این تعداد حدود ۲۲ هزار نفر در شهرستان املش ساکن هستند و باید در این طرح ملی غربالگری شوند.

وی با اشاره به مضرات استفاده از کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها  کیسه های پارچه ای را جایگزین مناسبی عنوان کرد.

الهام عاشوری – دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان املش نیز ضمن ارایه گزارش از اقدامات انجام شده درخصوص مصوبات قبلی شورای سلامت و شروع طرح بسیج ملی غربالگری فشارخون در شهرستان، همکاری و کمک تمامی ادارات و سازمان ها را جهت اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در املش، خواستار شد.