صفیر گیلان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فجر از ١۴ لغایت ٢٢ بهمن در سینما میرزاکوچک رشت، افزود: ١٢ فیلم این جشنواره در رشت اکران می‌شود. به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، در نشست خبری اکران همزمان […]

صفیر گیلان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فجر از ١۴ لغایت ٢٢ بهمن در سینما میرزاکوچک رشت، افزود: ١٢ فیلم این جشنواره در رشت اکران می‌شود.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، در نشست خبری اکران همزمان سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گیلان اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است که اکران فیلم های این جشنواره را به صورت همزمان در گیلان داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره فجر از ١۴ لغایت ٢٢ بهمن در سینما میرزاکوچک رشت، افزود: ١٢ فیلم سینمایی «جشن دلتنگی»، «هایلایت»، «مصادره»، «اتاق تاریک»، «عرق سرد»، «لاتاری»، «کامیون»، «شعله ور»، «امپراطور جهنم»، «تنگه ابوغریب»، «سرو زیر آب» و «فیلشاه» در استان گیلان اکران می شود.

وی از اکران پنج فیلم ویژه کودکان و نوجوانان در سانس صبح جشنواره خبر داد و عنوان کرد: فیلم «فیلشاه» که در قسمت سودای سیمرغ جشنواره فجر شرکت کرده است بهمراه چهار فیلم «قهرمانان کوچک»، «دنیای کیف ها»، «دزد و پری» و «شکلاتی» در این مدت اکران خواهد شد.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در گیلان ساعت ١٨:٣٠ روز جمعه ١٣ بهمن در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: فیلم «جشن دلتنگی» با حضور عوامل این فیلم به عنوان اولین اکران جشنواره بعد از برگزاری مراسم خواهد بود.

فاضلی با اشاره به فروش اینترنتی بلیط های جشنواره از طریق سایتwww.haftsaz.com گفت: ٧٠ درصد بلیط ها اینترنتی و ٣٠ درصد در گیشه فروخته می شود؛ قیمت هر قطعه بلیط نیز ١٠ هزار تومان تعیین شده است.

اجرای ١١۶ ویژه برنامه فرهنگی و هنری در ایام الله دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان این نکته که اگر در گذشته بمانیم از درک حال غافل خواهیم شد، تاکید کرد: گذشته همواره با ماست، اما اگر حال را درنیابیم نمی توانیم آینده ای بهتر بسازیم.

وی با اشاره به آمار ٩ ماهه فعالیت سینماهای استان، تصریح کرد: گیلان هم‌اکنون دارای ٩ سالن فعال و ٣ سالن غیرفعال است و ظرفیت سالن های سینمایی ما ۵ هزار و ٧۶۶ صندلی است.

این مقام مسئول، تعداد فیلم های اکران شده در ٩ ماهه امسال را ٣۵ فیلم با ٩۵ هزار و ۶٠٠ نفر تماشاگر عنوان کرد و ادامه داد: ١١ آموزشگاه آزاد سینمایی داریم که ٣ آموزشگاه امسال مجوز دریافت کرده اند؛ همچنین ٣۶٠ نفر هنرجو در این آموزشگاه ها مشغول فعالیت هستند.

فاضلی از اجرای طرح «سینما سلام» در شهرستان های فاقد سینما خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در شهرستان های صومعه سرا، لنگرود و آستانه اشرفیه در حال برگزاری است و مجموعا هشت هزار نفر مخاطب داشته که بسیار خوب است؛ طرح مذکور در سالن های آمفی تئاتر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان استان در ٩ ماهه امسال ٣٣٧ نفر هنرجو و ٨۵ فیلم تولید شده دارد، اضافه کرد: در این مدت ٣١٨ برنامه جنبی از جمله اکران  فیلم، پاتوق عکس و فیلم، تورهای مختلف و کارگاه های آموزشی در این انجمن برگزار شده است.

وی، فرهنگ و هنر را ضرورت جامعه دانست و بیان کرد: اگر برای فرهنگ سازی هزینه نکنیم، فرزندان ما به خصوص در فضای مجازی دچار آسیب خواهند شد. بی تردید هزینه کرد برای فرهنگ و هنر سرمایه گذاری است. وظیفه دولت ایجاد زیرساخت هاست، اما تداوم آن به دست جامعه محقق می شود، زیرا فرهنگ و هنر دستوری پاسخگو نیست و دولت باید راهبردی عمل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان از اجرای ١١۶ ویژه برنامه فرهنگی و هنری در ایام الله دهه فجر خبر داد و یادآور شد: با توجه به مصادف شدن این ایام با فاطمیه اول، لذا سعی کردیم برنامه ها را فاطمی برگزار کنیم؛ البته جشن های ما از ١٨ لغایت ٢٢ بهمن برگزار خواهد شد.