صفیر گیلان؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از پیش بینی راهدارخانه های سیار برای سه نقطه بحرانی محور مذکور در طرح زمستانی امسال خبر داد و گفت: در مجموع ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در کلیه محورهای گیلان فعال هستند. فریرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت راه های اصلی و فرعی استان […]

صفیر گیلان؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از پیش بینی راهدارخانه های سیار برای سه نقطه بحرانی محور مذکور در طرح زمستانی امسال خبر داد و گفت: در مجموع ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در کلیه محورهای گیلان فعال هستند.

فریرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت راه های اصلی و فرعی استان گیلان به دنبال بارش برف هفته گذشته، اظهار کرد: در جریان چهارمین برف سال ۹۹ در استان، حدود ۱۲۹۶ کیلومتر/باند برفروبی داشتیم.

وی با بیان اینکه در مجموع محورهای دوبانده و چهاربانده ۶۰۰۰ کیلومتر را برفروبی کردیم، افزود: ۲۵۶ راهدار با استفاده از ۱۶۱ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اقدام به برفروبی محورهای اصلی و روستایی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از مصرف ۹۴۸ تن شن و نمک برای جلوگیری از یخ بستن رویه آسفالت باز نگه داشتن محورها خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه محورهای استان باز است؛ البته عملیات راهداری در برخی از محورهای روستایی که دچار کولاک هستند. همچنان انجام می گیرد.

مرادی، با بیان اینکه در برف سال گذشته در محور رشت – امامزاده هاشم دچار مشکل شدید شدیم، عنوان کرد: امسال در راستای برنامه ریزی ستاد مدیریت بحران استان گیلان، هماهنگی های لازم با پلیس راه دو استان همجوار گیلان یعنی قزوین و اردبیل انجام گرفته است.

وی از پیش بینی راهدارخانه های سیار برای سه نقطه بحرانی محور مذکور در طرح زمستانی امسال خبر داد و گفت: در مجموع ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در کلیه محورهای گیلان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اضافه شدن ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به ناوگان استان از محل اعتبارات ملی و استانی خبر داد و یادآور شد: همچنان متوسط عمر ناوگان راهداری گیلان بالای ۲۰ سال است و نیازمند همکاری همه دستگاه ها در بحران برف و سیل هستیم.

مرادی، با بیان اینکه گیلان ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد، اضافه کرد: نزدیک بودن شهرها و نوع بارش برف در گیلان که در زمان کم با حجم زیاد مواجه است، موجب می شود نیازمند تجهیزان راهداری سایر دستگاه های خدمت رسان باشیم که خوشبختانه امسال این هماهنگی ها وجود دارد.