مسئول بسیج دانشجویی گیلان با تاکید بر لزوم مطالبه گری در مسائل اجتماعی جامعه از سوی دانشجویان، گفت: طی یک سال گذشته ۴۰ هسته مطالبه گر در دانشگاه های گیلان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛محمد مهدی نیازمند با اشاره به اینکه دانشجویان در صحنه‌های مختلف کنشگری‌های به موقعی داشتند، اظهار کرد: دانشجویان در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره نقش تأثیر گذاری در شکل گیری و استقرار این نظام داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان نباید نسبت به موضوعات جامعه بی تفاوت باشند، افزود: نا امیدی برای هر جامعه‌ای به عنوان سم تلقی می‌شود و دانشجویان باید با امید به آینده علاوه بر تحصیل به عنوان یک وظیفه در خصوص مسائل مختلف جامعه نیز حساس بوده و تنها به دنبال موارد حاشیه‌ای نباشد.

نیازمند با اشاره به فعالیت‌های متعدد بسیج دانشجویی گیلان و تعامل و همکاری دانشجویان با سایر نهادها و تشکل‌ها از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا دانشجویان بسیجی در قالب ۱۷ گروه امدادی و جهادی و با ۱۷۰ جهادگر پا به میدان گذاشته و علاوه بر گندزدایی معابر با ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی، دو هزار و ۳۰۰ بسته بهداشتی نیز در بین مردم توزیع کردند.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی، کارت‌های هدیه کمک هزینه و پخت غذا و اطعام نیازمندان در مناسبت‌های مذهبی مختلف، اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی به دست اقشار کم درآمد رسید که ۲۰۰ بسته از آن تنها در هفته بسیج توزیع شده بود.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان به تولید و توزیع ۲۲ هزار بروشور انگیزشی و تولید محتوا در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: پنج کارگاه تولید ماسک وظیفه تولید روزانه سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک را برعهده داشتند که در بین مردم توزیع شد.

حضور دانشجویان در مرحله دوم طرح شهید «سلیمانی»

نیازمند همچنین اظهار کرد: انجام کارهای عمرانی، حضور در روستاها، تولید ماسک و محلول ضدعفونی، ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی، حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان، کمک به شستشوی اموات در غسالخانه‌ها، نقش آفرینی در طرح غربالگری مراکز بهداشت از جمله فعالیت دانشجویان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی بود.

وی با اشاره به انجام بررسی‌های علمی در خصوص ویروس کرونا توسط دانشجویان بسیجی، افزود: در مرحله دوم در طرح حاج «قاسم سلیمانی» نیز دانشجویان بسیجی با انجام مراقبت‌های بالینی بیماران کرونایی به کمک کادر درمان و پرستاران در نقاهتگاه‌ها و مراکز مراقبت از بیماران کرونایی آمدند.

نیازمند به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مطالبه گر بودن دانشجویان و مواجهه تخصصی با موضوعات مختلف اشاره و تاکید کرد: تنوع تخصص در دانشگاه‌ها باعث شده در یکسال اخیر ضمن ایجاد ۴۰ هسته مطالبه گر در دانشگاه‌های گیلان، علاوه بر طرح مشکلات در نشست‌های تخصصی با مسئولان مطالبات مردم را مطرح و نظرات کارشناسی خود را نیز به عنوان راهکار پیشنهادی به مسئولان منتقل می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان اضافه کرد: موضوعاتی همچون توسعه استان، گرانی در بازار و افزایش قیمت‌ها، صنایع و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل، تسهیل ازدواج و مباحث مربوط به خانواده به صورت تخصصی مورد بررسی و واکاوی دانشجویان قرار گرفته و نشست‌های مختلفی را با دادستان کل گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد گیلان برای رفع مشکلات گیلان و تحقق شعار سال برگزار کرده‌اند.

منبع/مهر