فرخی با بیان اینکه هدف از افتتاح بیمارستان پیروز، افزایش تخت های بیمارستانی در شهرستان لاهیجان بود، اما عملا این هدف محقق نگردید، تصریح کرد: بیمارستان پیروز از نظر ساختاری و فنی دارای ایراداتی می باشد که کار را برای کادر بهداشت و درمان با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛ رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه لاهیجان قطب درمانی شرق استان گیلان و غرب مازندران است، اظهار داشت: دو بیمارستان دولتی ۲۲ آبان و سید الشهدا این شهرستان اسفند ماه سال ۹۷ تعطیل گردیده و در بیمارستان جدید الاحداث پیروز ادغام شد که این اتفاق مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه هدف از افتتاح بیمارستان پیروز، افزایش تخت های بیمارستانی در شهرستان لاهیجان بود، اما عملا این هدف محقق نگردید، تصریح کرد: بیمارستان پیروز از نظر ساختاری و فنی دارای ایراداتی می باشد که کار را برای کادر بهداشت و درمان با مشکل مواجه کرده است.

نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل به پیگیری ها در دولت قبل و اعزام تیم ویژه ارزیابی از وزارت بهداشت و درمان به این شهرستان اشاره کرد و گفت: نظریه تیم ارزیابی بر این اساس بود که لاهیجان شرایط لازم را برای احیای دو بیمارستان دارا می باشد.

فرخی افزود: اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال برای احیای دو بیمارستان ۲۲ آبان و سید الشهدا از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص یافت.

وی به نظریه کارشناسان نسبت به استحکام پایین بیمارستان سید الشهدا در مقابل زلزله اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست از ارتش جمهوری اسلامی ایران و اعزام نماینده ویژه به لاهیجان، مقرر شد تا بررسی کامل و فنی برای افزایش ایمنی و استحکام بیمارستان سید الشهدا صورت گرفته و در صورت امکان نسبت به احیا این بیمارستان نیز اقدام شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت کامل با راه اندازی و بازگشایی مجدد بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: به این دلیل که شرق گیلان فاقد بیمارستان سوانح سوختگی است، درخواست کردیم تا واحد سوانح سوختگی نیز در این بیمارستان راه اندازی شود.

فرخی با تاکید بر لزوم ارتقا امکانات بیمارستانی لاهیجان به عنوان قطب درمانی شرق گیلان، گفت: تمام تلاش ما این است تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها، سهولت درمان را برای مردم منطقه فراهم نماییم.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش “مرکزی و رودبنه” است.

  • نویسنده : زلیخا صفری