به گزارش اختصاصی صفیر گیلان: مراسم افتتاح پروژه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دهستان لولمان  و گشت فومن در هفته سلامت با حضورکتر علی داودی -معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه – و مدیران ستادی،نماینده شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین شهرستان و مدیران ستادی  و با حضور پر شور مردم منطقه در […]

 به گزارش اختصاصی صفیر گیلان: مراسم افتتاح پروژه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دهستان لولمان  و گشت فومن در هفته سلامت با حضورکتر علی داودی -معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه – و مدیران ستادی،نماینده شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین شهرستان و مدیران ستادی  و با حضور پر شور مردم منطقه در روز پنجشنبه در دهستان لولمان برگزار گردید.
photo_2017-04-28_01-45-03

رئیس شبکه بهداشت و درمان  شهرستان فومن در این مراسم ضمن تقدیر از حضور مسئولان و مردم منطقه و تقدیر از همراهی مردم با پیمانکار پروژه و دفتر فنی و توسعه گفت:   پروژه دهستان گشت   با مساحت ۴۱۵ متر مربع و هزینه ساخت و تجهیز ۶۵۰ میلیون تومان در زمان ۱۰ ماه  در زمین به مساحت ۹۰۰ متر مربع احداث گردیده و بیش از ۲۷۵۵ خانوار را با جمعیت ۹۱۵۰ نفر تحت پوشش قرار داده و این مرکز با تعداد۱۰ خانه بهداشت  ودو پزشک و داندان پزشک و واحد مام ماییو بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای دارو سازی  اماده ارائه خدمات دهی است.

دکتر عظیم یکتاکل مساحت  مرکز خدمات جامع سلامت روستایی لولمان را ۲۳۰۰ متر اعلام کرده و افزود:این زمین توسط خیر ارجمند جناب ناصر افتخار به دانشگاه علوم پزشکی اهداء شد و ما توانستیم با برنامه ریزی پروژه را اجرایی و به مردم منطقه تحویل دهیم.

 

عظیم یکتا ضمن تشکر از پدر شهید طلوعی که در جمع ما هستند گفت:من از خانواده شهدای منطقه نیز کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن جمعیت تحت پوشش این  مرکز خدمات جامع سلامت روستایی لولمان را ۱۲۸۵ خانوار با جمعیت تحت پوشش ۴۱۱۶ نفر  و با هزینه ۶۵۰ میلیون تومان اعلام و افزود: در این مرکز ۱۹ نفر مشغول به ارائه خدمات دهی بوده که ۵ نفر در خانه های بهداشت دهستان و ۱۴ نفر در مرکز مشغولند.

وی از همکاری ادارات برق و گاز و آب و همکاری روستائیان و دهیار و شوراهای روستا تقدیر نمود و گفت:تمام تلاش دولت تدبیر و امید به ویژه در حوزه سلامت ارائه خدمات درمانی و بهداشت  در مناطق محروم و دور دست کشور بوده و من امیدوارم مشکلات بهداشت و درمان مردم منطقه  در این مراکز که امروز به بهره برداری رسید مرتفع شود تا روستائیان کمتر به شهر مراجع کنند و این کاهش هزینه را برای روستائیان  رادر بر خواهد داشت.

دکتر علی داودی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  گیلان در شهرستان فومن در آخرین روز از هفته سلامت  با اشاره به شعار این هفته«زندگی سالم با نشاط و امید» از همکاری و تعامل نماینده شهرستان در اجرایی شدن این طرح تقدیر نمود و گفت:با این طرح سیمای سلامت خصوصادر روستاها ی شهرستان فومن کامل است.

داودی با اشاره به اینکه تا چند روز آینده  و با تلاش همگان مردم از خدمات پزشکی در این مراکز بهره مند می شوند گفت:تحول در حوزه سلامت هدیه مقام معظم رهبری است که در دولت تدبیر و امید  باعث نشاط در روحیه مردم می شود.

وی خدمات دولت تدبیر امید را در حوزه سلامت   برای روستائیان یکی از بهترین اقدامات خواند و اظهار کرد؛در هیچ جای دنیا چنین نیست که بیمار در بیمارستان بستری شود و هزینه را دولت و فقط سه درصد هزینه ها را بیمار پرداخت کند .

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  گیلان به برخی جراحی ها که با هزینه بالا در سالهای گذشته در این استان اشاره و افزود؛عمل جراحی زانو  در همین استان تا چند سال پیش بیش از ۲۲ میلیون تومان هزینه داشت که امروزاین عمل  با ۲۰۰ هزار تومان انجام می شود.

وی این پروژه ها را که امروز در شهرستان فومن و در دو دهستان  به بهره بردری رسید پروژه بزرگی خواند و گفت: این مراکز همه ی امکانات را دارد و در انها داندان پزشک و پزشک عمومی مستقر است.

 افتخاری ؛این مجموعه ابروی دهستان است

افتخاری نماینده مردم فومن وشفت درمجلس  در افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای لولمان  طرح سلامت را که با شجاعت از طرف دولت تدبیر  و امید ایجاد شد باعث ایجاد سلامت در جامعه و بهداشت جامعه  خواند  و گفت: با کمک خیران و مردم مشکلات حل و زیر ساختها ایجاد می شود.

وی ضمن تقدیر از خیر اهداء کننده زمین ازهمکاری  مردم منطقه  در این طرح تقدیر کرد و گفت: این مجموعه آبروی دهستان لولمان است.

وی خواستار آمبولانس برای این مرکز و کامل کردن تجهیزان جهت رفاء حال مردم روستا شد  و گفت: امیدوارم بتوانیم خدمات بیشتر را به روستاها بیاوریم.

پدر شهیدطلوعی؛عروس زیبا به ما هدیه دادید ولی این عروس جهزیه و رونما کم دارد

در این مراسم همچنین پدر شهید طلوعی ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی  گیلان گفت: شما این عروس زیبا را به ما دادید ولی این عروس جهزیه و رونما کم دارد .

وی ضمن تشکر از دکتر علیزاده که با روحیه به بیماران و مردم روستا در این مرکز خدمات می دهد گفت: اگر چه تجهیزات و امکانات دارویی در این مرکز کم است ولی روحیه کارکنان این مرکز همه چیز را حل می کند .

در این مراسم همچنین از خیر واگذار کننده زمین با لوح تقدیر  ،تقدیر به عمل امد.

تهیه گزارش زلیخا صفری راسته کناری