به گزارش صفیر گیلان؛در پی آتش سوزی شب گذشته ساختمان دریابیگی که با شماره۳۰۶۸۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده،طعمه حریق شد بلافاصله پس از این حادثه معاون میراث فرهنگی گیلان و پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان به محل حادثه اعزام شدند. ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛در پی آتش سوزی شب گذشته ساختمان دریابیگی که با شماره۳۰۶۸۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده،طعمه حریق شد بلافاصله پس از این حادثه معاون میراث فرهنگی گیلان و پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان به محل حادثه اعزام شدند.
ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در تشریح جزئیات این حادثه اذعان داشت: خوشبختانه با حضور آتش نشانان شهرستان لنگرود حدود ساعت۲۴ آتش سوزی بطور کامل مهار شد و سایر بخش های این مجموعه از گزند آتش در امان ماند.
وی با بیان اینکه مجموعه خانه تاریخی دریابیگی لنگرود در حاشیه غربی رودخانه این شهر در محله راه پشته واقع شده تصریح نمود: مجموعه مذکور شامل۵بخش مستقل است و به لحاظ مالکیتی دارای پلاک های جداگانه است که آتش سوزی تنها یک بخش را دچار آسیب نمود.
این مسئول با تقدیر از تلاشهای دستگاه های مختلف از جمله دادستانی ،فرمانداری،شهرداری،نیروی انتظامی،یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیز مردم فهیم شهرستان لنگرود، از برگزاری نشست فوری در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان صبحگاه امروز با موضوع حادثه آتش سوزی مجموعه دریا بیگی خبر داد و افزود: در این نشست ابعاد حادثه مورد تحلیل قرار گرفت و مقرر شد تا پس از تخصیص اعتبار لازم نسبت به مرمت و بازسازی این بنا اقدامات لازم صورت گیرد.
لازم بذکر است که علت حریق در دست بررسی است.