صفیر گیلان؛نمایشگاه عکس ردپای عشق همزمان با اربعین حسینی و ایام صفر در شهرستان فومن برگزار شد  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن از برپایی نمایشگاه عکس همزمان با  اربعین حسینی و ایام ماه صفر در این اداره خبر داد. یوسف نیک انجام با اعلام این خبر اظهار داشت به مناسبت فرا رسیدن اربعین […]

صفیر گیلان؛نمایشگاه عکس ردپای عشق همزمان با اربعین حسینی و ایام صفر در شهرستان فومن برگزار شد

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن از برپایی نمایشگاه عکس همزمان با  اربعین حسینی و ایام ماه صفر در این اداره خبر داد.

image_2018_11_3-4_58_59_529_uXe

یوسف نیک انجام با اعلام این خبر اظهار داشت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی نمایشگاه عکس با عنوان «ردپای عشق حسینی» از روز دوشنبه هفتم آبان ماه جاری و به مدت دو هفته در نگارخانه کیومرث صابری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن بر پا شده است.

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه با تعداد ٢٧ عکس از مجموعه تصاویری از پیاده روی اربعین حسینی در سال ٩۶ توسط زلیخا صفری راسته کناری خبرنگار گیلانی و فومنی و برپا شده است.

در حاشیه برپایی این نمایشگاه زلیخا صفری عکاس این مجموعه گفت: با عنایت خداوند بزرگ سعادتی شد تا در سال ٩۶ با تیم خبری بسیج رسانه استان گیلان سفری به کربلا داشته باشم.

اربعین حسینی مراسمی که از یک دهه پیش رشدی تصاعدی و انفجاری به خود گرفته و از هزاران تن، اینک به ۲۰ میلیون نفر رسیده و بی‌شک این افزایش در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 وی افزود:همایش پیاده روی اربعین حسینی اینک به مراسمی جهانی تبدیل شده است و این جهانی شدن حد و مرز نمی شناسد.

صفری اظهار کرد؛گردآوری هدفمند چند صد نفر در یک مکان مشخص نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، تامین بودجه، مدیریت انسانی، تبلیغات وسیع و عوامل متعدد دیگر دارد. و اگر هر کدام از این مراحل به دلایلی نباشند و یا نقص هر کدام از این عوامل و اسباب، برنامه را دچار اختلال و حتی شکست می‌کند.

وی افزود:چه کسی این ۲۰ میلیون زائر پیاده را دعوت کرده است؟ چه کسی چنین با برنامه این جمعیت را هدایت می کند که هیچ کس با مشکل مواجه نمی شود اینها همه نیازمند مستند سازی و به تصویر کشیدن است تا همیشه تاریخ یاد حسین(ع) و خاندان و اهل بیت زنده بماند.

وی در ادامه گفت: اربعین اینک از مراسمی شیعی و منحصر به ملت عراق و ایران در حال عبور است. هر ساله بر تعداد زائرانی که از گوشه گوشه جهان به این مراسم می رسند افزوده می شود و غیرشیعیان و حتی غیرمسلمانان نیز از این چشمه زلال معنوی سیراب می شوند و من امیدوارم توانسته باشم تصویر گر واقعی این فضا بوده باشم.

این نمایشگاه با همکاری بسیج رسانه شهرستان فومن و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برپا شده است و از روز دوشنبه ٧/٨/٩٧ به مدت دو هفته در نگارخانه کیومرث صابری ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن دایر خواهد بود.

گفتنی است؛ زلیخا صفری راسته کناری، خبرنگار و مسئول رسانه مجازی و مکتوب  استان گیلان و همچنین مسئول بسیج رسانه در شهرستان فومن است.