به گزارش صفیر گیلان؛شهردار رشت در مراسم معارفه جمعی از مدیران شهرداری رشت مطرح کرد:در روز ۱۱ آذر هم قسم شدیم که جزو بهترین ها باشیم شهردار رشت افزود: باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را بهره ببریم و برای توسعه شهر تلاش کنیم. دکتر نصرتی تصریح کرد: سعی کردیم در انتصاب مدیران به تخصص،تجربه […]

به گزارش صفیر گیلان؛شهردار رشت در مراسم معارفه جمعی از مدیران شهرداری رشت مطرح کرد:در روز ۱۱ آذر هم قسم شدیم که جزو بهترین ها باشیم

شهردار رشت افزود: باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را بهره ببریم و برای توسعه شهر تلاش کنیم.

دکتر نصرتی تصریح کرد: سعی کردیم در انتصاب مدیران به تخصص،تجربه و توانایی افراد توجه کنیم و شهر به خدمت رسانی لحظه ای مدیران نیازمند است.

 

شهردار رشت اذعان داشت: شهرداری رشت به مدیرانی نیازمند است که علاوه بر هنر مدیریت، تخصص کافی در حوزه مربوطه را نیز داشته باشند.

 

دکتر نصرتی پای کار بودن و حضور مستمر را ویژگی مهم مدیران برشمرد و گفت: مدیران متوسطی که پای کار هستند از مدیران بانبوغی که پای کار نیستند موفق تر هستند و مدیریت شهری به مدیری با حضور بالا و پای کار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه با تمام توان سعی شد انتصاب مدیران براساس شایسته سالاری صورت گیرد ابراز داشت: در پست هایی از مدیران باتجربه استفاده کردیم که بتوانند مدیران جوانتر را مشاوره دهند.

 

دکتر نصرتی بیان داشت: عدم استفاده از مدیران باتجربه به ضعف تشکیلاتی ما برمی گردد زیرا زمان زیادی صرف شده و شهرداری هزینه زیادی انجام داده تا یک فرد دارای تجربه شود و باید شهر از هزینه هایی که انجام شده بهره گیرد.

شهردار رشت مطرح کرد: در برخی از پست های مدیریتی برای رفع کمبود مدیر و کارشناس مورد نیاز از کارگروه ها استفاده کنیم و به طور مثال در مناطق شهرداری نیازمندیم واحدهای حقوقی و املاک جداگانه ای داشته باشیم که اکنون دراختیار نداریم.

 

دکتر نصرتی با تاکید براینکه شهر قابلیت مکث ندارد تاکید کرد: ما باید خودمان را با شهر منطبق کنیم و انتظار نداشته باشیم شهر با ما منطبق شود و از هر ظرفیتی برای توسعه شهر باید استفاده کنیم.

 

وی اذعان داشت: تعصب به شهر بالاتر از تعصب به سازمان است و اگر احساس تعلق داریم باید اول به ایران،دوم به رشت و سوم به سازمان فکر کنیم و نباید هیچ وقت شهر را فدای سازمان کنیم.

 

دکتر نصرتی با اشاره به یکی از استراتژی های انتخاب مدیران شهرداری اظهار کرد: در برخی از پست های مدیریتی از تجربیات مدیران دستگاه های اجرایی دیگر و شهرهای همجوار رشت بهره بردیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه تغییرات انجام شده براساس چشم اندازهای ترسیم شده انجام شد افزود: به عنوان مثال اگر مساله محیط زیست برای ما مدنظر است تیم مدیریتی تعریف شده قرار است براساس آن هدف حرکت کند و اگر مساله گردشگری،عمرانی و …مدنظر است تیم مدیریتی براساس آن ویژگی ها خود را تجهیز می کند.

 

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه تغییر و تحولات مدیریتی در شهرداری در روز ۱۱ آذر که برای گیلانی ها ارزشمند است انجام شد گفت: باید با درایت،ابتکار،مجاهدت و سخت کوشی هم قسم شویم و وفاق داشته باشیم و میثاق امضا کنیم که قرار است جزو بهترین ها باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید با اتحاد و همدلی ثابت کنیم شهری داریم که آماده پذیرای سرمایه گذار است و می تواند سرمایه گذار در آن ورود کند.