به گزارش  خبرنگار صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی پیش از امروز در جلسه شورای اداری گیلان که در سالن غدیر استانداری جهت تکریم و معارفه استاندار گیلان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) اظهار کرد: گیلان یکی از استان های نزدیک پایتخت محسوب می شود و از دو ویژگی سعادت زا برخوردار […]

 به گزارش  خبرنگار صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی پیش از امروز در جلسه شورای اداری گیلان که در سالن غدیر استانداری جهت تکریم و معارفه استاندار گیلان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) اظهار کرد: گیلان یکی از استان های نزدیک پایتخت محسوب می شود و از دو ویژگی سعادت زا برخوردار است.

وی، منابع انسانی غنی و شخصیت های مدیر و با تجربه بومی و غیر بومی را نخستین ویژگی گیلان عنوان کرد و افزود: وجود منابع غیر انسانی به ویژه دریا، جلگه و کوه از جمله ظرفیت های سعادت زای استان است و می تواند ظرفیت گسترده ای در راستای رشد همه جانبه و توسعه میدانی برای منطقه فراهم آورد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه وجود منابع انسانی غنی و کافی گیلان هنوز درون زایی خود را واجد است، تصریح کرد: بستر برای استفاده منابع غیر انسانی برای پیشرفت استان فراهم است اما نبود وحدت رویه بین نیروهای مسئول و کارآمد از آسیب های توسعه همه جانبه گیلان محسوب می شود.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: اگر وحدت رویه بین مسئولان ارشد استانی و شهرستانی وجود داشته باشد می توانیم شاهد رشد در مناطق مختلف گیلان باشیم.
وی، خواستار توجه ویژه مسئولان مرکز کشور به گیلان شد و بیان کرد: در سایه وحدت رویه و همدلی مسئولان می توان نابسامانی های استان را به سامان رساند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به فرهنگ غنی گیلانی ها اشاره کرد و گفت: به ویژه پس از ورود اسلام به گیلان، فرهنگ دینی با نجابت و معرفت مردم استان عجین شده است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خودزنی بین مسئولان یکی از آسیب هایی است که می تواند مانع پیشرفت گیلان باشد، خاطرنشان کرد: با جبران نقص مذکور می توانیم گام های مستحکمی برای سعادت مردم و تعالی استان برداریم.
وی یادآور شد: حمایت همه جانبه مسئولان کشوری می تواند تعالی در عرصه فرهنگ، اقتصاد و سیاست را متوجه گیلان کند.
امام جمعه رشت با تاکید بر همکاری و تعاون تمام مسئولان و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی فارغ از جناح بندی های سیاسی برای پیشرفت همه جانبه استان، اظهار کرد: به دور از فضای ملتهب سیاسی و جناحی می توان برای برون رفت از مشکلات گیلان به موفقیت رسید و از بحران ها عبور کرد.
آیت الله فلاحتی در پایان با قدردانی از تلاش های مصطفی سالاری استاندار سابق گیلان، اظهار کرد: با توجه به  آشنایی ۸ ماهه آقای زارع از استان، آرزوی موفقیت برای استاندار جدید گیلان دارم.