بسیاری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی در تمام ساعات شبانه روز حتی ایام تعطیل از طریق سامانه غیرحضوری قابل ارائه است .

صفیر گیلان؛علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه در ادامه توسعه خدمات غیرحضوری در قالب طرح ۳۰۷۰ ، در یکی دیگر از دوشنبه های دیجیتالی سازمان دو خدمت جدید دیگر شامل پرداخت برخط و همچنین امکان تقسیط بدهی ها برای کارفرمایان غیرحضوری گردید افزود : با رویکرد نوین سازمان در حرکت به سوی خدمات اینترنتی دیگر تعطیلی یا ساعت کاری برای دریافت خدمات در تامین اجتماعی معنا ندارد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : با دو خدمت جدید اعلام شده ، در راستای طرح ۳۰۷۰ تاکنون ۲۵ خدمت رونمایی شده است و امیدواریم این برنامه تا پایان سال با تکمیل هر ۳۰ خدمت در بستر اینترنت و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir  کامل گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در ادامه اذعان داشت : کاهش محسوس مراجعات و رشد روزافزون استفاده مخاطبین از سرویسهای ارائه شده نویدبخش بوده و حذف تدریجی دفترچه های درمانی نیز کمک شایانی به کاهش مراجعات نموده است که این مهم تا بیش از ۵۰ درصد در کارگزاری ها و بعضاً تا ۷۰ درصد درشعب میباشد .

علی حسین نژاد همچنین افزود : هر تغییر و تحول بزرگی برای استقرار کامل و نهادینه شدن نیازمند فرهنگ سازی ، آگاهی بخشی و بسترهای موازی میباشد که اعتقاد داریم با مشارکت بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران طی ماههای آتی این امر عملیاتی شده و آثار ارزشمند آنرا شاهد خواهیم بود .