صفیر گیلان/زلیخا صفری؛جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی گیلان با اشاره به اینکه  پایین بودن سطح آگهی در حوزه مالیاتی عمده مشکل امروز جامعه ماست گفت:بخشودگی صددرصد جرایم مالیاتی در جهت کمک به رونق اقتصادی و تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین رویکرد نهاد اداره امور مالیاتی گیلان است. به گزارش صفیر گیلان  مدیرکل امور مالیاتی گیلان  در […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی گیلان با اشاره به اینکه  پایین بودن سطح آگهی در حوزه مالیاتی عمده مشکل امروز جامعه ماست گفت:بخشودگی صددرصد جرایم مالیاتی در جهت کمک به رونق اقتصادی و تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین رویکرد نهاد اداره امور مالیاتی گیلان است.

به گزارش صفیر گیلان  مدیرکل امور مالیاتی گیلان  در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی در همایش «رسانه و مالیات»که با حضور تعدادی از مدیران کل استان و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در رشت برگزارشد با اشاره به اینکه یکی از بحث های امروز جامعه و کشور ما نظام ارزش افزوده است گفت:در راستای اجرائی نمودن طرح تکریم ارباب رجوع و کمک به رونق اقتصادی،صد در صد جرایم قابل بخشش،با پرداخت نقدی اصل مالیات تا تاریخ ۲۵ اسفند سال جاری بخشوده خواهد شد.

انوری شفاف سازی در نظام ارزش افزوده  و گرفتن نظرات متفاوت توسط نمایندگان  برای رسیدن به نتایج مطلوب در حوزه اقتصادی را از مهمترین رویکردها خواند و گفت:نیاز است تا از ظرفیتها و پتانسیل ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی بهره ببریم.

مدیر کل مالیاتی گیلان خواستار اصلاح قانون ملیاتیشد و گفت: نیاز است تا فعالیتها را هدفمند کنیم و از مشوقها بهره ببریم و اظهار نامه  را برای بهره بردن از معاف مالیاتی در حوزه اقتصادی داشته باشیم.

انوری پایین بودن سطح آگهی در حوزه مالیاتی و معاف مالیاتی را عمده مشکل امروزی دانست و گفت: امروز فرهنگ سازی در حوزه مالیاتی از مهمترین  رویکردهایی است که رسانه باید با قدرت در این فرهنگ سازی ورود کند.

ایشان با اشاره به اینکه امروز ما در کشور به شدت نیاز به زیر ساختها  در جامعه مالیاتی داریم گفت: امروز نظام کل نوین در دنیا از سنتی به الکترونیکی تبدیل شده است و کارها در ارزش افزوده از صفر تا ۱۰۰ مکانیزه است.

مدیر کل مالیاتی گیلان با اشاره به اینکه کارهای زیادی در جهت نهادینه کردن نظام مالیاتی و احترام به مودی انجام شده گفت: جایگاه رسانه و اطلاعات  در انجام درست و سریع این بخش و نقش آموزشی در ایجاد تحول نظام مالیاتی بسیار موثر خواهد بود.

وی پیوند رسانه و توسعه در نظام مالیاتی را پیوند ما و شما  خواند و اظهار کرد؛بحث توسعه نیاز به زیر ساخت فرهنگی دارد .

عکس؛ زلیخا صفری

photo_2018-03-10_07-57-00photo_2018-03-10_07-57-04photo_2018-03-09_11-24-19photo_2018-03-09_11-31-14