صفیر گیلان؛پنجمین نشست کارگروه تخصصی انرژی و آب با حضور عبدالی نماینده امور بهینه سازی انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استانهای گیلان و اردبیل ، مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان، مرادی  مدیر کل پدافند غیر عامل  استانداری گیلان و جمعی از مدیران عامل شرکتهای صنعت آب و […]

صفیر گیلان؛پنجمین نشست کارگروه تخصصی انرژی و آب با حضور عبدالی نماینده امور بهینه سازی انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استانهای گیلان و اردبیل ، مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان، مرادی  مدیر کل پدافند غیر عامل  استانداری گیلان و جمعی از مدیران عامل شرکتهای صنعت آب و برق و انرژی در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد.

در این نشست«عظیم بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان به بیان عملکرد کارگروه تخصصی انرژی و آب پرداخت و گفت:
حمایت از ایجاد و گسترش مولدهای مقیاس کوچک، انرژیهای تجدیدپذیر خورشیدی و بادی در سطح استان گیلان ، حمایت همه جانبه از پایداری تولید ۲۸۱۸ مگاوات برق در استان گیلان و تلاش برای افزایش قدرت منصوبه، ارتقای خدمت رسانی بی وقفه به مردم شریف استان گیلان با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژیهای روز دنیا در صنعت آب و برق، شناسایی و اولویت بندی نقاط آسیب پذیر صنعت آب و برق و نیز دستگاههای عضو کارگروه در برابر انواع تهدیدات احتمالی و احصا آنها به میزان ۷۰ درصد و شناسایی و جمع آوری اطلاعات اماکن مهم و حیاتی استان در حوزه وظائف کارگروه برای تجهیز به برق اضطراری و تهیه بانک اطلاعاتی اماکن حساس دارای مولد برق اضطراری و اماکن فاقد مولد برق به میزان ۷۰ درصد از مهمترین اقدامات و فعالیتهای کارگروه تخصصی انرژی و آب استان گیلان می باشد.

«عبدالی» نماینده امور بهینه سازی انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استانهای گیلان و اردبیل در این نشست گفت:
در راستای بهینه سازی انرژی در استان، اولین اقدام مهم و اساسی تشکیل ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست استان گیلان است. این ستاد دارای کمیته راهبری و فنی است که پیشنهاد می کنم کمیته راهبری زیر نظر استانداری گیلان باشد و سایر دستگاههای اجرایی نیز عضو این کمیته شوند. کمیته فنی این ستاد نیز می تواند متشکل از اعضای هیات مدیره دانشگاهها باشد. این ستاد می تواند معضلات استان را در حوزه انرژی و محیط زیست احصا کند و برای رفع آن شرکتهای دانش بنیان را از طریق بخش خصوصی تاسیس کند. از اعضای ستاد انتظار می رود مسائل و مشکلات دستگاه خود را به ستاد اعلام کنند و انتظار می رود ستاد این مشکلات را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انعکاس دهند.
همچنین مرادی  مدیر کل پدافند غیر عامل  استانداری گیلان در این نشست پیشنهاد داد که اعضای کارگروه تخصصی انرژی و آب استان گیلان به عنوان کمیته راهبری معرفی شوند.