به گزارش صفیر گیلان،محمد علی فرامینی بااشاره به اینکه شبکه های آبرسانی گیلان در بیش از ۳۶۹ روستا فرسوده است گفت: تامین آب شرب و بازسازی شبکه ی آبرسانی ۷۶۴ روستای گیلان تا پایان برنامه ی ششم توسعه ی کشور تحقق می یابد. تامین آب شرب و بازسازی شبکه ی آبرسانی ۷۶۴ روستای گیلان مدیرعامل […]

به گزارش صفیر گیلان،محمد علی فرامینی بااشاره به اینکه شبکه های آبرسانی گیلان در بیش از ۳۶۹ روستا فرسوده است گفت: تامین آب شرب و بازسازی شبکه ی آبرسانی ۷۶۴ روستای گیلان تا پایان برنامه ی ششم توسعه ی کشور تحقق می یابد.

تامین آب شرب و بازسازی شبکه ی آبرسانی ۷۶۴ روستای گیلان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اعلام این خبر که تامین آب شرب و بازسازی شبکه ی آبرسانی ۷۶۴ روستای گیلان تا پایان برنامه ی ششم توسعه ی کشور تحقق می یابد گفت: از مجموع این روستاها تعداد ۳۹۵ روستا فاقد تاسیسات آبرسانی و ۳۶۹ روستا از شبکه های آبرسانی قدیمی برخوردارند.
محمدعلی فرّامینی افزود: به منظور تامین آب شرب و بازسازی شبکه ی آبرسانی همه ی این روستاها به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون از این روستاها، عملیات اجرایی آبرسانی به بیش از ۲۴۸ هزار نفر در ۳۳۲ روستا در دست اجراست که تعدادی از آن ها تا پایان سال جاری از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
وی، با بیان اینکه هزینه ی اجرای طرح های تامین آب شرب در روستاهای گیلان۳ برابر میانگین کشوری است، تصریح کرد: برای آبرسانی به هر خانوار روستایی این استان به طور متوسط ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز است.
به گفته ی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان؛ به دلیل تراکم بالای جمعیت و موقعیت جغرافیایی این استان، میزان لوله گذاری برای آبرسانی به هر خانوار روستایی بیش از ۵ برابر متوسط کشوری است.
فرّامینی افزود: به منظور تامین آب شرب هرخانوار روستایی در گیلان به ۷۵ متر لوله گذاری نیاز است درحالیکه این عدد در میانگین کشوری برابر با ۱۴ متر است.
وی خاطرنشان کرد: گیلان دارای ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار است که هم اکنون هزار و ۷۶۲ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.
بنابراین گزارش؛ جمعیت روستایی گیلان ۳.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.
حدود ۴۰ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و تراکم جمعیتی آن ۱۷۷ نفر در واحد سطح است درحالیکه متوسط تراکم کشوری ۴۷ نفر است.
در زمان کنونی شاخص برخورداری روستاهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی۷۳.۹۲ درصد است.
آب شرب روستاهای این استان توسط ۸۲۱ دهنه چشمه و ۴۵۰ حلقه چاه در حال تامین است.

شبکه ی آبرسانی ۳۶۹ روستای گیلان فرسوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر از خطوط انتقال و توزیع آب شرب در این روستاها مستهلک است و به بازسازی نیاز دارد.
محمدعلی فرّامینی، با بیان اینکه آب آشامیدنی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از روستاییان استان از همین شبکه های آبرسانی در حال تامین است، افزود: اصلاح و بازسازی خطوط فرسوده ی انتقال و توزیع آبرسانی روستایی گیلان به اعتباری افزون بر ۴۱۳ میلیارد تومان نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۰ هزار و ۲۶۲ کیلومتر شبکه ی آبرسانی در گیلان وجود دارد.

طرح تامین آب شرب ۹ روستای شهرستان آستانه اشرفیه با مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان این خبر افزود: این طرح در قالب قرارداد BOT و با سرمایه گذاری ۵۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شده است.
محمدعلی فرّامینی گفت: برای آبرسانی به این روستاها ۶۰ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از طرح مزبور در ایام الله دهه ی فجر امسال، بیش از ۵ هزار نفر از روستاییان شهرستان آستانه اشرفیه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، ورود بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در طرح های آب و فاضلاب باعث افزایش سرعت و پیشرفت کارها شده است.
وی مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح ها را علاوه بر کم شدن طول دوره ی اجرا به دلیل افزایش سرعت کار؛ ارتقای کیفیت و رفاه زندگی مردم دانست و عنوان کرد: نباید برای کارهای زیربنایی و نیازهای اصلی جامعه صرفاً به منابع دولتی اتکاء داشته باشیم.