به گزارش صفیر گیلان،بمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در آئین افتتاح این طرح در مسجد روستای دلیجان شاندرمن گفت: بیش از ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تامین و تقویت آب آشامیدنی ۹ روستای شهرستان ماسال هزینه شده است. محبعلی رنج ور افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جمیت در این […]

به گزارش صفیر گیلان،بمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در آئین افتتاح این طرح در مسجد روستای دلیجان شاندرمن گفت: بیش از ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تامین و تقویت آب آشامیدنی ۹ روستای شهرستان ماسال هزینه شده است.IMG_000007

محبعلی رنج ور افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جمیت در این تعداد روستا از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

وی، با اشاره به بهسازی یک دهنه چشمه و اجرای ۶۵ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع آب شرب در این روستاها، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در هیچ یک از روستاهای گیلان تاسیسات آبرسانی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی حدود هزار و ۸۰۰ روستای این استان از آب آشامیدنی سالم و با کیفیت برخوردارند، تصریح کرد: به میمنت سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی، طرح تامین آب شرب و بازسازی شبکه ی آبرسانی ۱۸۷ روستای گیلان با هزینه ای بیش از ۷۰ میلیارد تومان و بهره مندی جمعیتی بالغ بر ۱۲۷ هزار نفر بطور رسمی به بهره برداری می رسد.

رنج ور اظهارداشت: برای آبرسانی به این روستاها ۸۱۴ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع، ۳۲ دهنه چشمه، ۴ حلقه چاه، ۸ واحد ایستگاه پمپاژ و هزار و ۶۹۰ مترمکعب مخزن اجرا شده است.

وی گفت: با افتتاح طرح مزبور شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب با افزایش ۲.۱ درصدی، به عدد ۷۵.۹۵ درصد می رسد.

بنابراین گزارش؛ در مراسم بهره برداری از طرح های آبرسانی روستایی شهرستان ماسال، نماینده ی مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، مدیر و کارمندان امور آبفار، بخشداران مرکزی و شاندرمن و جمعی از اهالی منطقه حضور داشتند.