به گزارش صفیر گیلان؛در دهه ی فجر امسال ۱۸۷ روستای گیلان با جمعیتی افزون بر ۱۲۷ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۱۸ طرح تأمین آب شرب و ۶۹ […]

 به گزارش صفیر گیلان؛در دهه ی فجر امسال ۱۸۷ روستای گیلان با جمعیتی افزون بر ۱۲۷ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.IMG_9857

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۱۸ طرح تأمین آب شرب و ۶۹ طرح بازسازی شبکه ی آبرسانی روستایی در این استان به بهره برداری رسید.

محبعلی رنج ور افزود: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شد.

وی تصریح کرد: برای آبرسانی به روستاهای مزبور ۸۱۴ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا، ۳۲ دهنه چشمه بهسازی، ۴ حلقه چاه حفر، ۸ واحد ایستگاه پمپاژ و هزار و ۶۹۰ مترمکعب مخزن احداث شد.

رنج ور گفت: با این افتتاح این طرح ها شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب با افزایش ۲.۱ درصدی، به رقم ۷۵.۹۵ درصد رسید.  

*شتاب در آبرسانی به روستاهای گیلان با تدبیر دولت یازدهم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه قطار آبرسانی به روستاهای این استان در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری به خود گرفت، افزود: در دولت یازدهم بیش از هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه ی آب شرب روستایی گیلان اختصاص یافت.

رنج ور تصریح کرد: تا قبل از روی کار آمدن دولت دکتر روحانی، شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی ۶۴.۲۱ درصد بود که هم اکنون این شاخص در گیلان برابر با ۷۵.۹۵ درصد است.

در زمان کنونی ۲۷۷ هزار و ۵۱۸ مشترک روستایی در گیلان زیر پوشش شبکه ی آبرسانی قرار دارند.