به گزارش صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز گفت: با بهره برداری از این طرح ها ۳۵ هزار نفر در ۶۶ روستای استان از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی برخوردار می شوند. محبعلی رنج ور افزود: بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است. وی گفت: […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز گفت: با بهره برداری از این طرح ها ۳۵ هزار نفر در ۶۶ روستای استان از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی برخوردار می شوند.
محبعلی رنج ور افزود: بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.
وی گفت: برای آبرسانی به این جمعیت روستایی گیلان ۳ حلقه چاه، ۲ دهنه چشمه، ۷ باب ایستگاه پمپاژ، هزار و ۶۸۰ مترمکعب مخزن و ۵۸۳ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اجرا شده است.
وی ادامه داد: با افتتاح طرح های دهه فجر امسال ۱.۶۹ درصد به شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی افزوده می شود و این عدد به ۷۶.۳۷ درصد می رسد.
وی، با بیان اینکه تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هیچ یک از روستاهای گیلان از آب آشامیدنی مناسب برخوردار نبودند، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، هم اکنون بالغ بر ۷۸۴ هزار نفر در یکهزار و ۷۸۱ روستای استان از این نعمت مهم برخوردارند.
رنج ور افزود: آب شرب این روستاها از ۴۰۲ حلقه چاه، ۵۵۱ دهنه چشمه، ۱۷ هزار و ۸۶۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۳ هزار و ۹۹۲ کیلومتر خطوط انتقال، ۵۹۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۴۱ هزار مترمکعب مخزن در حال تامین است.
وی، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه گیلان از استان های پیشرو در زمینه احداث شبکه فاضلاب روستایی است، گفت: هم اکنون از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی عملیات اجرایی ۵ طرح احداث شبکه بهداشتی فاضلاب در گیلان آغاز شده است.
وی افزود: اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح ها پیش بینی شده است.
رنج ور، پروژه های اجرا شده تصفیه خانه فاضلاب را در روستاهای امامزاده ابراهیم شفت، مبارک آباد رشت، پاشاکی لاهیجان، ویرمونی آستارا و مسکن مهر آستانه اشرفیه عنوان کرد و گفت: تاکنون این تصفیه خانه ها در روستاهای امامزاده ابراهیم، مبارک آباد و مسکن مهر آستانه اشرفیه به بهره برداری رسیده است.
وی، با اشاره به اینکه هر یک از این پروژه ها دارای مزیت های خاصی هستند، افزود: هزینه تصفیه فاضلاب هر خانوار روستایی استان یکصد میلیون ریال است.