به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی  امام جمعه شهرستان فومن در اخرین نماز جمعه سال ۹۵  با اشاره به اینکه سال ۹۵ سال فاطمی  بود زیرا اول و آخرش با نام فاطمه زهرا(س)مزین بود گفت:امیدوارم زنان اسلامی و ایرانی فاطمه زهرا(س) را که مظهر عفاف و حجاب است  را الگوی خود قرار […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی  امام جمعه شهرستان فومن در اخرین نماز جمعه سال ۹۵  با اشاره به اینکه سال ۹۵ سال فاطمی  بود زیرا اول و آخرش با نام فاطمه زهرا(س)مزین بود گفت:امیدوارم زنان اسلامی و ایرانی فاطمه زهرا(س) را که مظهر عفاف و حجاب است  را الگوی خود قرار داده و  بسان آن حضرت زندگیشان فاطمی باشد.

امام جمعه شهرستان فومن سال ۹۵ را سال  توام باسختی و شیرینی برای ملت ایران خواند و گفت:عمر زرین ما در طول یکسال سپری شد و باید سرمایه عمر را  که خدا به ما ارزانی داشته به خوبی بشناسیم .

وی سخت ترین حوادث سال ۹۵ را حادثه تلخ آتش سوزی پلاسکو و شهادت  جمعی از آتش نشانان  خواند و گفت: ما همچنین شهادت جمعی از همشهریان عزیز آذربایجان و تبریز  و شهادت عده ای از زائران ایرانی در کشور عراق در برگشت از اربعین حسینی را داشتیم.

صفوی با اشاره به اینکه ما در سال ۹۵ نتوانستیم سفر به خانه خدا  داشته باشیم گفت: رهبر انقلاب در بیاناتشان فرمودند ما گریبان ال سعود را در از بین رفتن بیش از ۵۰۰ زائر اتبات الیات رها نمی کنیم.

امام جمعه فومن در اخرین خطبه نماز جمعه سال ۹۵ به ارتباطات و نشستهای کشور ایران و وزرای خارجی با کشورهای خارجی اشاره و افزود: از برجام چیزی نسیب ما نشد و رهبر همیشه تاکید داشتند که به دشمن نباید اعتماد کرد.

صفوی به حقوق های نجومی اشاره و تصریح کرد؛ برخوردها در رابطه با حقوقهای نجومی از جمله اختلاس در  صندوق ذخیره فرهنگیان  انگونه که خواسته رهبری بود انجام نشد و در حالی که رهبر دستور خلع آنها را داده بود اعلام شد که اینها ذخایر انقلابند.

امام جمعه فومن با صدای بلند شهید محمد جواد تند گویان،شهید باهنر،محمد علی رجاییو دکتر بهشتی را دخایر انقلاب خواند و گفت: باید به جوانان که راهیان نور و هیئت مذهبی را هدایت می کنند توجه ویژه شود.

امام جمعه فومن ضمن تقدیر از جوانان شهرستان فومن در برگزاری مراسمات مذهبی در سال ۹۵ در این شهرستان گفت: جشنواره ها و سینمای ایران یک ناهنجاری در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ما با جشن و شادی مخالف نیستیم گفت:ارشاداسلامی کجاست که در شب رحلت جانگداز ام البنین(س)  جشن و سرور در تالارها برپا شد..

ایشان به نشست فصلی ائمه جمعه استان با استاندار اشاره و افزود: در این نشست از استاندار پرسیده شد که به تاکید رهبری که گفتند اقتصادعمل و کارها برای مردم  ملموس باشد با توجه به اینکه سال ۹۶ انتخابات را پیش رو داریم آیا کاری کردید که استقبال مردم را در انتخابات داشته باشیم؟استاندار پاسخ قانع کننده نداشتند .

امام جمعه شهرستان فومن با بیان اینکه مردم از زظایف خود کوتاهی نمی کنند گفت: مردم به ندای رهبر لبیک می گویند.

ایشان خواستار احترام احاد جامعه به خانواده شهدا شدندو از زحمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت در شهرستان تشکر نمودند./خبرنگار؛زلیخا صفری