به گزارش صفیر گیلان؛جلسه تنظیم بازار در فرمانداری شهرستان  لاهیجان با حضور شهردار ، فرمانده نیروی انتظامی و مسئولین حوزه اقتصادی شهرستان به مدیریت جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان برگزار گردید. فرماندار لاهیجان در این جلسه ضمن  تبریک هفته کرامت گفت:همیشه رضایتمندی مردم شرط است و مباحث مطرح شده در جلسات و کارهایی که انجام میدهیم […]

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه تنظیم بازار در فرمانداری شهرستان  لاهیجان با حضور شهردار ، فرمانده نیروی انتظامی و مسئولین حوزه اقتصادی شهرستان به مدیریت جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان برگزار گردید.

فرماندار لاهیجان در این جلسه ضمن  تبریک هفته کرامت گفت:همیشه رضایتمندی مردم شرط است و مباحث مطرح شده در جلسات و کارهایی که انجام میدهیم باید برای مردم ملموس باشد.
جانبازی خواستار  بازرسی ها ی بیشتر  در بازار توسط ستاد تنظیم بازار شد و گفت: با متخلفین و افزایش دهندگان قیمتها در بازار به گونه ای  برخورد شود تا مردم در بازار احساس امنیت کنند.
وی ضمن تقدیر از حضور مسئولین حاضر در جلسه در پاسخ به مباحث مطروحه از طرف ایشان گفت:قطعی برق موجب خسارت در واحد های تولیدی می شود به عنوان مثال در برخی از مرغداری ها قطعی برق باعث کاهش میزان تولید مرغ شده است که مدیران ادارات جهاد کشاورزی و صنعت – معدن و تجارت باید با مدیریت صحیح مانع کمبود این تولیدات در بازار و افزایش قیمت آن ها شوند و کمبود های پیشرو را از مراکز تولیدی دیگر جبران کنند.
وی همچنین با اشاره به موضوع گران شدن کرایه تاکسی ها خاطر نشان کرد که افزایش کرایه نباید بیشتر از ده درصد نسبت به نرخ قبلی همان مسیر باشد.
فرماندار لاهیجان در ادامه از تشکیل جلسه شورای نظارت بر ترافیک جاده ای در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت:
من ضمن تقدیر از شهردار لاهیجان برای اعلام آمادگی برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از معاون عمرانی خود درخواست دارم تا به صورت کارشناسانه این موضوع را پیگیری نماید.
جانبازی در ادامه با اشاره به تذکر مطرح شده در رابطه با اقدام خودسرانه برخی ادارات در پلمپ کردن مراکز تجاری از آن ها در خواست کرد که صرفا به متخلفین تذکر داده و در صورت تخطی از تذکرات برخورد با متخلفین را به مراجع ذیربط بسپارند.

ایشان به مشکل قطعی برق  اشاره و افزود: بهتر است اداره برق شهرستان برق مناطق اداری همچون خیابان هایی که در آن ها چندین بانک وجود دارد را پس از ساعت اداری قطع نماید که مشکلی برای خدمت رسانی این موسسات به مردم به وجود نیاید.
فرماندار لاهیجان همچنین از تجهیز بانک ها و برخی از ادارات به موتورهای برق با همکاری شهرداری لاهیجان در آینده ای نزدیک خبر داد
و گفت: شهر لاهیجان شهری گردشگر پذیر است  ومن خواستار برخورد بامتخلفینی که در ورودی شهر و یا مناطق توریستی اقدام به گرانفروشی میکنند هستم.

image_2018_7_15-23_17_10_467_R3h

در این جلسه همچنین حسن نیا رییس اداره صنعت – معدن و تجارت و دبیری جلسه  ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه تاکنون در گشت های مشترک با مرکز بهداشت ، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بیش از ۵۰۰ مورد بازرسی در شهرستان صورت گرفته گفت: ۲۱ مورد پرونده تشکیل شده و ۱ مورد هم قاچاق کالا کشف گردیده است.

وی با ارائه قیمت اجناس مورد نیاز خانوار  در شهرستان گفت در هفته گذشته قیمت این اجناس تقریبا ثابت بوده و فقط قیمت مرغ ۱۱ درصد افزایش قیمت فصلی داشته است.

فروشگاهای حاشیه شهر پروانه کسب ندارند

در ادامه حسینی بخشدار مرکزی لاهیجان با اشاره به اینکه فروشگاه های حاشیه راه های خروجی شهر ساماندهی نشده و پروانه کسب ندارند از مراجع ذیریط در خواست نمود که هر چه سریع تر به این موضوع رسیدگی شود
وی همچنین با اشاره به کیفیت نامطلوب نان در روستاها و یکسان نبودن قیمت دارو در برخی از داروخانه ها خواستار نظارت بیشتر در این حوزه ها شد.

image_2018_7_15-23_1_0_963_6dV

در ادامه این جلسه سرهنگ قاسمی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان ضمن تبریک هفته کرامت و قدردانی از فرماندار لاهیجان برای تشکیل این جلسه با اشاره با اعتصابات رانندگان کامیون در سطح کشور بیان داشت که خوشبختانه ما در لاهیجان تاکنون هیچگونه تجمع اعتراضی نداشته ایم.

زنگ خطر نارضایتی نانوایان از قیمت نامناسب تولید نان در لاهیجان به صدا درامد

وی در ادامه با اشاره به نارضایتی نانوایان از قیمت نهاده های مصرفی برای تولید نان و متناسب نبودن قیمت نان با این نهاده ها گفت با مدیریت صحیح و تنظیم قیمت این نهاده ها می توان از نارضایتی این قشر زحمتکش جلوگیری نمود تا شاهد اعتصابات احتمالی آن ها در سطح شهر نباشیم.
قاسمی از روند گران شدن کرایه برخی از آژانس های مسافربری شهری و قطعی بیش از حد و نامنظم برق و خسارت دیدن واحد های تولیدی نیز انتقاد نمود.

 کاهش فشار اقتصادی با برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

کاظمی شهردار لاهیجان نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته کرامت گفت شهرداری لاهیجان آمادگی آن را دارد که با برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از فشار اقتصادی شهروندان لاهیجان کاسته و موجب تلطیف بار روحی و روانی مردم گردد.

image_2018_7_15-23_1_32_611_cZ3

مهندس جهانگیری معاون عمرانی فرماندار لاهیجان هم در این جلسه از ادارات لاهیجان درخواست کرد بدون حضور ضابطین قضایی مشخص شده برای برخورد با متخلفین صنفی اقدام به پلمپ کردن مراکز تجاری متخلف نکنند.
همچنین با اشاره به جلسه هفته گذشته با اتحادیه شالیکوبان از رییس اداره جهادکشاورزی لاهیجان درخواست نمود تا قیمت واحد خدمات مکانیزه و ماشین آلات کشاورزی هر چه زودتر تعیین گشته و اعلام گردد.