مدیرکل راهداری گیلان با اشاره به بارش سنگین برف در برخی محورهای کوهستانی گیلان، گفت: تاکنون ۶۵ کیلومتر از محورهای استان برفروبی شده است.

صفیر گیلان؛ با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف استان گیلان، گفت: بارش برف در محور اسالم – خلخال، پونل – خلخال، زیاز – شوک، بلوردکان – خصیب دشت، ماسال – گیلوان و محور بهارستان – آقچای شدید گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان افزود: بارش برف در محورهای انزلی – رضوانشهر، محور کپورچال – آبکنار، توتکابن – حشمت آباد – قوشه – کلیشم، ️ محور سیاهکل – دیلمان، محور فومن – ماسوله، محور لنگرود – بلوردکان، محور رودسر – لات محله محور شفت – امامزاده ابراهیم – امامزاده اسحاق خفیف است.

مرادی اضافه کرد: در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان بارش باران شاهد هستیم.

وی ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال را ۵ سانت عنوان کرد گفت: بارش برف در محور پونل- خلخال ۵ سانت، محور بلوردکان – خصیب دشت ۵ سانت، محور سیاهکل – دیلمان ۵ تا ۱۰ سانت و در گردنه حیران نیز بین ۵ تا ۱۰ سانت گزارش شده است.

مرادی با بیان اینکه طول کل محورهای برفروبی شده تاکنون ۶۵ کیلومتر است، ادامه داد: راهداران تاکنون ۷۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب از مناطق مختلف درگیر بارش برف را برف روبی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری گیلان با اشاره به اینکه ۵۳ تن شن و نمک جهت برف روبی استفاده شده است، ادامه داد: همزمان با آغاز بارش برف در گیلان، ۴۰ راهدار برای خدمت رسانی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی ضمن درخواست از مردم جهت پرهیز از هرگونه تردد در مناطق درگیر با بارش برف، تصریح کرد: راهداران با استفاده از ۲۶ دستگاه و سایر تجهیزات و امکانات خود در جاده‌ها و سایر مناطق حضور دارند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی به مردم خدمت رسانی کنند.

  • منبع خبر : مهر