به گزارش صفیر گیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در نشست مسئولان کمیته های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با حضور استاندار، از تشکیل ۲۱ کمیته در استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ فعالیت توسط کمیته های ستاد دهه فجر استان در سال گذشته برگزار شد […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در نشست مسئولان کمیته های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با حضور استاندار، از تشکیل ۲۱ کمیته در استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ فعالیت توسط کمیته های ستاد دهه فجر استان در سال گذشته برگزار شد که برخی از این برنامه ها استانی و برخی نیز شهرستانی بود.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی یوم   الله ۲۲ بهمن سال گذشته در ۵۸ نقطه از گیلان، اظهار کرد: از مجموع برنامه های انجام شده توسط کمیته   ها، برنامه های سه کمیته چشمگیر بود و توسط ستاد دهه فجر مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، تصریح کرد: قطعا تلاش و کوشش ستاد دهه فجر استان در سال جاری مضاعف خواهد بود، زیرا انقلاب اسلامی در چهلمین سالروز پیروزی بالندگی و کمال خود را به نمایش خواهد گذاشت.

حجت الاسلام اشجری، از برگزاری جلسات ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فروردین   ماه سال آینده خبر داد و عنوان کرد: اولین جلسه کشوری این ستاد در تهران با ریاست آیت الله جنتی و با حضور معاونین روسای قوا و تعدادی از وزرا و شخصیت های لشکری و کشوری برگزار شد و برخی از دستگاه ها از جمله صدا و سیما نیز از هم اکنون در حال زمینه سازی برنامه های متعدد چهلمین سالگرد پیروزی اتقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به ارسال آیین نامه برای مسئولان کمیته   ها و تبیین کامل خط مشی ها، اولویت   ها و الزامات سلبی و ایجابی، تصریح کرد: براساس آیین نامه، برنامه های دهه مبارک فجر باید عمومی، فراگیر، خلاقانه و نوآورانه باشد. البته برخی از برنامه   ها همانند راهپیمایی باشکوه ویژه برگراز خواهد شد و می توان در کنار راهپیمایی، با ایجاد جاذبه های نوآورانه و ایستگاه های دلچسب، هیجانی ویژه به راهپیمایی داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: مسئولان کمیته   ها تلاش کنند تا فعالیت   ها نسبت به سال گذشته چشمگیرتر شده و حداقل یک برنامه متفاوت، نوآورانه و خلاقانه با گستره ملی یا استانی داشته باشند. همچنین لازم است برنامه ها هماهنگ و همخوان با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بوده و همدلی، همزبانی، وحدت و وفاق ملی را تقویت کند.

حجت الاسلام اشجری، دهه فجر را فرصتی مغتنم برای بیان دستارودهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: آگاهی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول عمر ۳۹ ساله ضروری است، زیرا با نگاه به گذشته، می توان قدردان نعمت های کنونی بود.

وی علت مبقیه نظام را همان علت موجده آن دانست و اضافه کرد: اسلام خواهی، عدالت طلبی، ظلم ستیزی و مردمی بودن عوامل اصلی ایجاد انقلاب اسلامی بوده و قطعا همین عوامل سبب بقای آن خواهد شد لذا تلاش همه اعضای ستاد بر این است که برنامه ها به شکل مردمی برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، مشارکت مردم در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با همکاری و پشتیبانی دستگاه های اجرایی ضروری دانست و یادآور شد: باید برنامه ها از مرکز استان به سمت شهرستان ها، بخش ها و روستاها تسری داده شود.

حجت الاسلام اشجری کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر گیلان را یکی از کمیته های موفق ستاد دهه فجر گیلان ذکر کرد که در سال های گذشته با کمترین بودجه کارهای بزرگی را انجام داده و آشکارترین فعالیت آن تشکیل بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ ستاد روستایی در سال گذشته بوده است.

وی همچنین از طراحی نرم افزار «فجر» جهت جمع آوری فعالیت ها و مستندسازی برنامه های کمیته ها خبر داد و گفت: این نرم افزار همزمان با سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان گیلان به بهره برداری خواهد رسید. نرم افزار «فجر» آمار دقیقی از برنامه های اجرا شده در سطح استان را به ما ارائه خواهد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، خواستار معرفی یک نماینده تام الاختیار از سوی استاندار جهت شرکت در جلسات ستاد دهه فجر و پیگیری امور شد و اظهار کرد: به دنبال شیرین کردن کام مردم در ایام الله دهه فجر هستیم لذا از دستگاه های خدمات رسان می خواهیم در حد توان نسبت به ارائه خدمات رایگان، نیم بها و یا با تخفیف ویژه در این ایام اقدام کنند.

حجت الاسلام اشجری، با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب به شکل جدی با فعالیت در فضای مجازی درصدد تخریب نظام هستند، عنوان کرد: متاسفانه انعکاس عملکرد ما در فضای مجازی قابل قبول نیست لذا همه دستگاه های فرهنگی با فعالیت جدی در فضای مجازی، پاسخگوی شبهات مردم به ویژه نسل جوان باشند.

وی ادامه داد: اگر امروز رموز رفتاری جوانان را بشناسیم و بتوانیم با آنان هنرمندانه ارتباط برقرار کنیم، قطعا به اهداف ستاد دهه فجر، خواهیم رسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در ادامه خواستار انعکاس فعالیت بیشتر کمیته ها در فضای مجازی شد و خاطرنشان کرد: هر یک از دستگاه ها با ساخت مستند نسبت به تبیین هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام اشجری، گروه سرود ۱۳۵۷ نفره دانش آموزی را یکی از جاذبه های راهپیمائی ۲۲ بهمن مرکز استان دانست و عنوان کرد: ویژه   برنامه های گرامیداشت دهه فجر در ۱۰ مسجد محوری هر شهرستان و ۱۰ بقعه متبرکه سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در شهر رشت به لحاظ جاذبه های خاص میدان شهرداری جلوه ویژه ای در کشور دارد، اضافه کرد: متاسفانه تغییرات ایجاد شده در این میدان، تصویری ناموزون از انعکاس حضور مردم در مناسبت های انقلاب اسلامی ارائه کرده است و به واسطه این تغییرات، نمی توان حضور گسترده مردم را به درستی منعکس کرد لذا خواستار تجدیدنظر در شکل و اندازه حوض وسط میدان هستیم./ایسنا