اختصاصی/صفیر گیلان؛نیروی زمینی ارتش در پی یافتن نوعی سازماندهی فضاهی است که موجبات بهبود وضعیت مناطق محروم را  در مناطق متل کشور به ویژه مناطق محروم فراهم آورد. امروز نیروی زمینی ارتش با درنظر گرفتن عوامل متعدد منطقه ای و فرهنگی و اجتماعی سعی در برقراری یک رابطه منطقی در راستای بهبود وضعیت محرومیت ها […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛نیروی زمینی ارتش در پی یافتن نوعی سازماندهی فضاهی است که موجبات بهبود وضعیت مناطق محروم را  در مناطق متل کشور به ویژه مناطق محروم فراهم آورد.

امروز نیروی زمینی ارتش با درنظر گرفتن عوامل متعدد منطقه ای و فرهنگی و اجتماعی سعی در برقراری یک رابطه منطقی در راستای بهبود وضعیت محرومیت ها و دستیابی به توسعه پایدار با حفظ کرامت ها و جایگاههای و منابع منطقه ای دارد.

سرهنگ ولی رحمانی امروز در سلسله نشستهای خود با فرماندار،فرمانده سپاه،فرمانده انتظامی و  و مدیران شهرستان فومن جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان و بهزیستی با مدیران این مجموعه ها نشست و گفتگو کرد.

در ابتدای جلسه محمد رضا محسنی فرماندار فومن با تاکید بر اینکه معلولان تحت پوشش بهزیستی به وپژه انوارهای دارای سه معلول و یا دو معلول در اولویت هستند گفت؛نگاه سرهنگ رحمانی در حوزه رفع مشکلات  مردم مناطق روستایی است.

وی افزود؛اعتبارات دولت در اختیار ارتش و ما از امیر رحمانی به عنوان یک فرصت و ظرفیت شهرستانی  که در راستای بهره مندی شهرستان از ظرفیت های نیروی زمین ارتش تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنیم.

فرماندار فومن افزود؛تعداد۷ مدرسه در طی بازدیدی که انجام می گیرد در دستور قرار می گیرد.
وی از اختصاص۲ میلیارد تومانی طرح محرومیت زدایی ارتش به مدارس حاشیه شهر فومن اشاره و افزود: و برای بهزیستی هم  همین میزان مبلغ در نظر گرفته شده است.

فرماندار فومن گفت؛ارتش در حوزه سلامت حرکت بزرگی را در این ایام داشته و برای شهرستان نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت درمان اعتبار گذاشته که مبلغی تخصیص و پروژه اجرایی شد و مبلغ دیگر هم در حال اجرایی است.

سرهنگ رحمانی نماینده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست با بیان اینکه هدف ارتش محرومیت زدایی است گفت؛ ما در استان و شهرستان زیر حساب ارتش را نداریم لذا مدیران این مجموعه برای تخصیص و آنچه مد نظر است  تلاش بیشتری داشته تا  ما بتوانیم این اعتبارات را در  اختیار استان و استان در اختیار شهرستان  قرار دهیم.

خلبان رحمانی با اشاره به اینکه این مبلغ ممکن است نقد یا اوراق باشد که اگر اوراق باشد شما با کاهش۳۰ درصدی پروژه را  به پیمانکار  می سپارید و مشکلی نیست.

نماینده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه تا پایان سال مالی شما فرصت دارید که هزینه تخصیص یافته را با هماهنگی دریافت کنید گفت:ما با استان هماهنگ و سر جمع اعتبارات به این دو دستگاه ظرف یک ماه ابلاغ می شود.

سرهنگ خلبان رحمانی خواستار شد تا رواسای ادارات پیگیر باشند تا هر چه سریعتر کارها شروع و تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.

وی افزود:در مدت زمان باقی مانده شاید  تجهیز مدارس  ممکن نباشد و مدت زمان جوابگو نیست ولی امیدوار باشیم که کارها با توکل به خدا انجام گیرد.

امیر رحمانی خطاب به ریاست آموزش پرورش فقدان مدارس هوشمند در شهرستان را یک خلا خواند و گفت؛ما برای آموزش و پرورش در بحث تجهیز و تعمیر مبلغی را اختصاص دادیم که نگاه ما هوشمند سازی و تجهیز مدارس به ویژه مدارس حاشیه شهر است.

وی خواستار شد تا آموزش و پرورش و بهزیستی کل هزینه کرد خود را بخاطر خلا در عدم داشتن دارایی ارتش  در استان به دیوان محاسبات بدهد تا این هزینه با کمک مدیران کل به حساب مجموعه شما واریز شود.
وی نداشتن دارایی و زیر حساب ارتش در شهرستان را یک خلا خواند و گفت؛ما در سریعترین زمان ممکن عملکرد را از شما می خواهیم.

اما در این نشست درخواست بهزیستی استان از نیروی زمینی ارتش به شرح ذیل می باشد.

۱-اختصاص اعتباراز منابع مالی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال
۲-تکمیل واحد مسکونی در دست ساخت۳۰۰ میلیون ریال
۳-تعمیر مسکن مدد جویان۳۵۰۰ میلیون ریال
۴-ودیعه مسکن مدد جویان۲۵۰۰ میلیون ریال
۵-هزینه وسایل کمک توانبخشی ارتش و پروتز۵۰۰۰ میلیون ریال
۶-کمک های موردی شامل درمان ،جهزیه’ و متفرقه ۶۰۰۰ میلیون ریال

موضوع درخواست آموزش و پرورش فومن هم در راستای محرومیت زدایی  در این حوزه با تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی بود که شامل .

۱-هنرستان شهید خلیل حیدری حاشیه شهر

۲-مدرسه متوسط شهید مطهری کاسی سرا

۳-مدرسه تقوی سنگ بیجار منطقه محروم حاشیه شهر فومن

۴-مدرسه شهید لطیف زاده منطقه عشایری کیش دره آلیان

۵- و مدرسه شهید احمد فرجی سند

۶-مدرسه ابتدایی بعثت روستای محروم شولم

۷-مدرسه شهید عسکر معصوم روستای محروم آبرود

 

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری