به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ مصطفی سالاری بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد به نقش تاثیرگذار رسانه ها در تنویر افکار عمومی اشاره و اظهار کرد: توسعه رسانه راه را برای پیشرفت و توسعه کشور هموار می کند. وی با بیان اینکه امر به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ مصطفی سالاری بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد به نقش تاثیرگذار رسانه ها در تنویر افکار عمومی اشاره و اظهار کرد: توسعه رسانه راه را برای پیشرفت و توسعه کشور هموار می کند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهمترین نقش رسانه ها به شمار می رود، افزود: دولت همواره در تمامی امور نیازمند مشورت با مردم و رسانه هاست.

سالاری گیلان را استان ساحلی با ظرفیت بالا برشمرد و افزود: گیلان جزو سه استان برتر سرسبز ایران است و دارای مواهب طبیعی فوق‌العاده بوده که در کنار منابع انسانی ارزشمند بسیار ظرفیت عظیمی دارد

سالاری از آغاز عملیات اجرایی ۸ کیلومتر باقی مانده آزادراه تا دو ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: با افتتاح راه آهن گیلان زمینه برای رشد اقتصادی فراهم می شود.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ اعتماد عمومی بیان داشت: اگر بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم بسیاری از مشکلات در مراحل ابتدایی مرتفع می شود.

استاندار گیلان به شایعه کمبود بنزین در گیلان اشاره کرد و افزود: با وجود بی اساس بودن این شایعه و علیرغم اینکه هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده، شاهد بودیم که مصرف بنزین در استان از روزانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر به بالغ بر ۶ میلیون لیتر افزایش یافت.

وی ادامه داد: ذخیره موجود در لوله های انتقال بنزین از تهران به رشت به تنهایی می تواند نیاز ۴ روز استان را تامین کند.

سالاری، منطقه آزاد انزلی را از جمله مزیت های گیلان برشمرد و تصریح کرد: معافیت های مالیاتی و همسایگی با کشورهای خارجی از جمله امتیازاتی است که باید به خوبی از آن ها بهره گرفت.

وی در ادامه به پیگیری های صورت گرفته برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: نشست های متعددی با حضور صاحبان صنایع، مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها تشکیل دادیم که در نتیجه آن ها بخشی از مشکلات موجود مرتفع شد و برای رفع مشکلات باقی مانده در تلاش هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه عوامل متعددی در جذب سرمایه گذاران نقش دارند، گفت: ادعا نمی کنیم بروکراسی اداری یکی از موانع پیش روی سرمایه گذاران نیست، اما قوانین متعدد و متناقضی که از سالیان دور تاکنون منسوخ نشده گره ای در مسیر اجرای صحیح فعالیت ها است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات دو رودخانه گوهررود و زرجوب، افزود: مشکلات این دو رودخانه به ۵۰ سال گذشته برگشته و تا زمانی که فاضلاب شهرستان رشت حل نشود مشکلات این دو رودخانه نیز حل نمی شود.

سالاری عنوان کرد: احداث سدهای خاکی در بالادست رودخانه برای مهار روان آب ها از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد و امسال نیز اعتبار خوبی برای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی محصولات راهکاری موقت است و برای حمایت از کشاورزی باید به مسائلی از جمله کاهش قیمت تمام شده و تقویت صنعت بسته بندی توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی ارز در کشور، واردات از مبادی غیر رسمی به لحاظ اقتصادی غیرقابل توجیه شده و از اینرو باید از این فضا برای تقویت تولید داخل بهره گرفت.

سالاری لایروبی ۱۱۰۰ کیلومتر از آب بندان های گیلان برای تسهیل آبرسانی به مزارع استان را از جمله فعالیت های صورت گرفته در سال زراعی جاری معرفی کرد و افزود: مطابق رایزنی های انجام شده در شورای معادن گیلان، مقرر گردید که امسال عملیات لایروبی به حجم حداقل ۲۵۰ میلیون متر مکعب انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: با برنامه های پیش بینی شده و همچنین افتتاح ۷ سد لاستیکی استان، در سال های آتی در خصوص تامین آب کشاورزی نگرانی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: امسال علیرغم نگرانی های موجود، با هم افزایی دستگاه های اجرایی و همکاری کشاورزان آبرسانی به مزارع به خوبی مدیریت شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های بانوان و جوانان از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید است، گفت: متاسفانه برخی مخالفین دولت پس از انتصاب بخشداران جوان کارشکنی های بسیاری انجام دادند اما همواره بر جوانگرایی مصمم هستیم.

وی تصریح کرد: مردم در انتخابات به یک سیاست و تفکر مشخص رای داده اند لذا در انتصابات همسو بودن افراد با سیاست های دولت مدنظر قرار می گیرد.

سالاری با بیان اینکه برخی افراد هنوز انتخابات را فراموش نکرده اند و چوب لای چرخ دولت می گذارند، تاکید کرد: مردم از اظهارنظرها و جبهه گیری هایی که از سر دلسوزی نیست متضرر می شوند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معتقد به دخالت در جزییات کار دستگاه های اجرایی و هیئت های ورزشی نیستم، گفت: تصمیم گیری ها باید توسط متخصصین صورت گیرد و ما نیز اقدامات حمایتی لازم را انجام می دهیم.

وی در پایان با اشاره به پیشرو بودن استانداری گیلان در ارتباط با رسانه ها در سطح کشور، به نشست های متعدد خود با اصحاب رسانه و حضور در برنامه های تلویزیونی اشاره کرد و افزود: امسال نیز همانند سال گذشته، استانداری گیلان بیمه تکمیلی خبرنگاران را متقبل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در برخورد با خبرنگاران سعه صدر داشته باشند، گفت: از رسانه ها با تمام توان حمایت می کنیم و هیچگونه تبعیضی قائل نخواهیم شد.

سالاری با اشاره به طرح بوم‌گردی در توسعه اقتصادی استان تصریح کرد: بوم گردی زیر بخشی از گردشگری در گیلان است و ظرفیت عظیمی در گیلان درزمینه بوم گردی وجود دارد که در صورت پرداختن به آن‌ها یقیناً شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه بوم گردی صرفاً در محدوده روستا برای کسب درآمد است گفت: یک روستایی با احداث و توسعه بناهای روستا در راستای بوم‌گردی کسب سود خواهد داشت اما اگر این ظرفیت خالی بماند توسط افراد خارج از روستا استفاده و نقشی در افزایش اقتصاد روستا نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای توسعه و رونق استان گیلان چهار اولویت کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات مدنظر قرار گرفته است، گفت: توجه به یک حوزه همانند گردشگری و بوم گردی تعارضی با سایر حوزه ها ندارد.

استاندار گیلان از طراحی نرم‌افزارهای برای توسعه بوم گردی در گیلان تأکید کرد و افزود: به کمک جوانان در گیلان نرم‌افزارهایی طراحی می‌شود که طرح‌های بوم گردی در بستر فضای مجازی معرفی و سازوکارهای دریافت و پرداخت پول در آن مشخص باشد.

وی با اشاره به روند کند و مغفول مانده پروژه‌های عمرانی ازجمله سدهای شفارود و لاسک افزود: مشکلات این سد در حد اولیه با مشارکت رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست حل‌شده و امیدواریم روند احداث آن تسریع شود.

همچنین مرتضی عاطفی مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان در این نشست با قدردانی از همراهی موثر رسانه های استان با دولت، بر لزوم استقلال و نگاه فراجناحی رسانه ها تاکید و اظهار کرد: امیدواریم خبرنگاران گیلانی همچون گذشته با انعکاس صادقانه اخبار استان و نقدهای سازنده یاری رسان مسئولین باشند./زلیخا صفری

116159746_149402720decaf

نشست+خبری+استاندار+گیلان+با+اصحاب+رسانه

نشست+خبری+استاندار+گیلان+با+اصحاب+رسانه