به گزارش صفیر گیلان،محسن جعفری عصر پنجشنبه  از اهتمام معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان برای برپایی میزهای خدمت در مساجد و محلات حاشیه‌نشین استان خبر داد و اظهار داشت: مهارت‌آموزی، شناسایی سوابق و علایق شغلی و بسترسازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی از مزیت‌های مهم این طرح است. معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان مهارت‌آموزی از طریق […]

به گزارش صفیر گیلان،محسن جعفری عصر پنجشنبه  از اهتمام معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان برای برپایی میزهای خدمت در مساجد و محلات حاشیه‌نشین استان خبر داد و اظهار داشت: مهارت‌آموزی، شناسایی سوابق و علایق شغلی و بسترسازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی از مزیت‌های مهم این طرح است.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان مهارت‌آموزی از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی جهت ایجاد اشتغال را از برنامه‌های این معاونت در قالب برگزاری میزهای خدمت اعلام کرد و گفت: معاونت اجتماعی سعی دارد با تسهیل‌گری، اعطای وام برای تأمین سرمایه و ابزار کار در حوزه اشتغالزایی نقش‌آفرینی کند.

وی ایجاد تعاونی‌های کوچک و تعامل با سازمان فنی‌و حرفه‌ای و رده‌های اقشاری نظیر بسیج هنرمندان گیلان در اجرای طرح آموزش صنایع دستی به اهالی مناطق حاشیه‌نشین استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: فراهم‌آوردن بازار کار و زمینه‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی از اهداف مهم این طرح محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این معاونت در حوزه سلامت و بهداشت و درمان نیز ورود می‌کند تصریح کرد: انجام مشاوره‌های حقوقی، ازدواج، پیشگیری از طلاق و موضوعاتی از این دست در خلال برپایی میزهای خدمت در محلات و مساجد حاشیه‌نشین استان گیلان پیگیری می‌شود.

جعفری به بحث حمایت از کودکان کار و برنامه‌های جامعی که معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان برای این حوزه در دستور کار قرار داده، اشاره کرد و بیان داشت: تمام تلاش معاوت اجتماعی سپاه در بخش رسیدگی به معضلات و آسیب‌های اجتماعی به شناسایی و رفع ریشه‌های ایجاد کننده آن معطوف شده است.

وی محرومیت‌زدایی و اجرای یکسری برنامه‌های فرهنگی و دینی برای خانواده‌های محروم را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برپایی میزهای خدمت در گذشته نیز اجرایی می‌شد اما معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان سعی دارد این طرح را با رویکردی متفاوت و در سطح وسیع‌تر در استان اجرایی کند.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه میزهای خدمت با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط با اولویت محلات حاشیه‌نشین برپا خواهند شد ابراز داشت: مقابله با عواملی که به ایجاد معضلات اجتماعی کمک کرده و به تشدید آن‌ها منجر می‌شوند یکی از مأموریت‌های اولویت‌دار این معاونت به شمار می‌رود.

/ایرنا